جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

جزئياتي از آپارتمان‌هاي فروش رفته در نوروز 95 - بررسي وضعيت بازار مسكن تا پايان فصل بهار - تحليل اجاره مسكن -

آپارتمان اداري , apartment ,آپارتمان , فروش آپارتمان , خريد آپارتمان , شمال , شمال تهران , فرشته , خيابان فرشته , آپارتمان خيابان آقا بزرگي , خريد آپارتمان در خيابان فرشته تهران , فروش آپارتمان در خيابان فرشته تهران , شمال شهر , تجريش , ميدان تجريش ,الهيه , خيابان وليعصر , خيابان وليعصر تهران , پارك وي , بلاتر از چهار راه پارك وي , خيابان مقدس اردبيلي , ولنجك , خيابان ولنجك , خيابان آقا بزرگي , خيابان كامران , اداري , آپارتمان سند اداري , قيمت , قيمت آپارتمان

جزئياتي از آپارتمان‌هاي فروش رفته در نوروز 95 - بررسي وضعيت بازار مسكن تا پايان فصل بهار - تحليل اجاره مسكن -

۹ بازديد

جزئياتي از آپارتمان‌هاي فروش رفته در نوروز 95 - بررسي وضعيت بازار مسكن تا پايان فصل بهار - تحليل اجاره مسكن -

جزئيات آپارتمان‌هاي فروش رفته در نوروز 95

بسياري از كارشناسان بازار مسكن سال 95 را سال رونق نسبي بازار مي‌دانند. بررسي اطلاعات سامانه اطلاعات بازار املاك ايران نشان مي‌دهد كه در 16 روز نخست سال جاري،126قرارداد خريد ملك در شهر تهران به ثبت رسيده است.

بزرگ‌ترين معامله انجام‌شده خريد زميني با مساحت 621 متر مربع در محله كامرانيه است كه به قيمت 9ميليارد تومان فروخته شده است. معامله ميلياردي ديگري كه در اين هفته به ثبت رسيده است مربوط به فروش آپارتماني در شهرك قدس، خيابان درختي مي‌شود. اين آپارتمان متري 8 ميليون و 354 هزار تومان به فروش رفته است و در مجموع خريدار براي تملك آن يك ميليارد و 75 ميليون تومان پرداخت كرده است. به گزارش دنياي اقتصاد ، در مجمع 126 معامله انجام شده در 16 روز نخست فروردين سال،59 قرار داد زير 200ميليون تومان تنظيم شده است. سهم آپارتمان‌هايي كه قيمت كلي آنها بين 200ميليون تا 300 ميليون تومان بوده از فروش دو هفته اول فروردين 24 قرارداد است. همچنين در اين بازه زماني 25 آپارتمان كه قيمت آنها بين 300 تا 500 ميليون تومان بوده به فروش رفته است. سهم آپارتمان‌هايي كه بيش از 500 ميليون تومان و كمتر از يك‌ميليارد قيمت‌گذاري شده‌اند در فروش نخست سال 16 قرارداد بوده است. بررسي قيمت پيشنهادي و نرخ‌هاي قطعي آپارتمان‌هاي پايتخت در 16روز نخست سال 95 نشان مي‌دهد نرخ‌هاي پيشنهادي با قيمت‌هاي فروخته شده نزديك به هم است.
ارسال به توييتر

كليد واژه ها

 قيمت مسكن  بازار مسكن

اخبار مرتبط

بررسي وضعيت بازار مسكن تا پايان فصل بهار

در حاليكه برخي از فعالان بازار مسكن از رونق اين بازار در سال 95 خبر مي‌دهند، برخي كارشناسان بر اين باورند كه به دليل رشد كند توليد ناخالص داخلي تا پايان فصل بهار اين رونق مشاهده نشود.

بازار مسكن كه از سال 92 وارد ركودي عميق شد رفته رفته خود را آماده مي‌كند تا وارد رونقي نسبي شده و پس از چند سال با توجه به سياستگذاري‌هاي صورت گرفته جان دوباره‌اي به خود گيرد. از آنجا كه سياستگذاران اقداماتي همچون افزايش سقف تسهيلات مسكن، ليزينگ مسكن، كاهش نرخ سود بانكي و... را انجام دادند و در سال گذشته تغييري در اين بازار مشاهده نشد، با اين حال بسياري از كارشناسان سال 95 را سال شكوفايي بازار مسكن اعلام كرده و پيش‌بيني آنها از بازار مسكن 95 مثبت است. اما سوال اينجاست كه وضعيت اين بازار تا پايان فصل بهار چگونه است؟

به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از اقتصاد، در همين زمينه يكي از مشاوران املاك و فعالان بازار مسكن پايتخت گفت: با گذشت حدود يك هفته از سال 95 مي‌توان گفت كه تا حدودي بازار رهن و اجاره خوبي را داشته‌ايم، اما هنوز هم بازار خريد و فروش ملك رونق نگرفته و در ركود به سر مي‌برد و پيش‌بيني مي شود كه رونق بازار رهن و اجاره ادامه يابد، اما در بازار خريد و فروش تا پايان فصل بهار تغييري حاصل نشود.

او در ادامه بيان كرد: در حال حاضر اجاره‌بهاي مسكن تغييري نكرده است اما تا دو ماه ديگر همانند هر سال حدود 10 تا 15 درصد افزايش اجاره‌بهاي مسكن را خواهيم داشت.

در همين رابطه يكي ديگر از مشاوران املاك در شهر تهران اظهار كرد: با توجه به پيام نوروزي رئيس‌جمهور به وضعيت بازار مسكن در سال 95 اميدوار هستيم و از چند ماه ديگر اين بازار رونق مي‌گيرد. البته توجه فعالان بازار مسكن بيش از بازار رهن و اجاره به بازار خريد و فروش ملك است، چرا كه به دليل نياز مردم به مسكن، بازار رهن و اجاره هميشه از وضعيت خوبي برخوردار است.

او در ادامه در رابطه با وضعيت بازار در فصل بهار گفت: اين بازار به دليل شروع ماه رمضان از خرداد، رونق چشم‌گيري پيدا نمي‌كند، زيرا در كشور ما با شروع ماه رمضان تمامي بازارها راكد مي‌شود، ولي به نظر مي‌رسد پس از عيد فطر و شروع فصل جابجايي رونقي نسبي را در بازار مشاهده كنيم.

يكي ديگر از مشاوران املاك در رابطه با وضعيت بازار مسكن در سال 95 گفت: اين بازار همانند سال‌هاي گذشته همچنان در ركود خواهد ماند و تغييري در آن صورت نخواهد گرفت، به ويژه از اكنون تا پايان فصل بهار هيچ تغييري را در اين بازار مشاهده نخواهيم كرد.

او در رابطه با بازار رهن و اجاره مسكن نيز بيان كرد: اگر بخواهيم بازار رهن و اجاره را با سال‌هاي گذشته كه بازار مسكن در ركود نبود مقايسه كنيم، مي‌توانيم بگوييم كه ميزان معاملات رهن و اجاره نيز نسبت به آن سال‌ها بسيار كم شده است، اما به هر حال باز هم بسيار وضعيت بهتري نسبت به بازار خريد و فروش دارد.

او در ادامه گفت: اكثر اجاره‌نشينان در پايان سال حاضر هستند كه ميزان 10 تا 15 درصد به همان قرارداد قبلي اضافه كنند، چرا كه مي‌دانند در صورتي كه بخواهند ملك بهتري را اجاره كنند، مجبورند كه مبلغي به مراتب بالاتر از 10 تا 15 درصد بيشتر از قرارداد قبلي را هزينه كنند و مبلغي را نيز به عنوان كميسيون پرداخت كنند، در نتيجه ميزان معاملات رهن و اجاره هم به اين ترتيب پايين‌ آمده است.

اگرچه بسياري از كارشناسان در پيش‌بيني‌هاي خود در رابطه با رونق بازار مسكن تا پايان نيمه اول سال صحبت مي‌كنند، اما بيشتر فعالان بازار مسكن عقيده دارند كه با توجه به شروع ماه رمضان در خردادماه،  رونق بخش مسكن از اواخر تيرماه و با فرا رسيدن عيد فطر شروع خواهد شد و تا پايان فصل بهار رونقي در بازار مسكن مشاهده نخواهيم كرد.

ارسال به توييتر

گروه

كليد واژه ها

اخبار مرتبط

بررسي بازار فروش و اجاره مسكن در سال 95

حسام عقبائي، رئيس اتحاديه مشاوران املاك سرنوشت بازار مسكن سال ۹۵ را در بخش فروش و اجاره اينگونه پيش بيني مي‌كند.

به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از همشهري، با توجه به شرايط اقتصاد مسكن و بازار آن در سال ۹۴و همچنين فضاي اقتصاد كلان كشور، مي‌توان سرنوشت بازار مسكن در سال ۹۵را در بخش فروش و اجاره تا حدود زيادي پيش‌بيني كرد:

1-در نيمه اول سال 95احتمالا فاز نخست خروج از ركود را شاهد خواهيم بود. پيش‌بيني مي‌شود كه با توجه به فضاي اقتصاد كلان و آغازحركت اقتصادي، در نيمه اول سال، بازار مسكن ركودي را كه از سال 92در آن گرفتار شده ازسر بگذراند. با اين حساب اميد مي‌رود كه حجم معاملات مسكن در 6ماه نخست امسال نسبت به‌سال گذشته با افزايش مواجه شود تا بتوان از رونق نسبي در بازار سخن گفت.

2-بازگشت رونق به مفهوم واقعي اما احتمالا از نيمه دوم سال 95محقق خواهد شد. پيش‌بيني مي‌كنيم كه در نيمه دوم سال 95با توجه به ورود تسهيلات جديد مسكن به بازار و عملياتي شدن برنامه‌هاي مربوط به افزايش قدرت خريد متقاضيان، رونق معاملات اتفاق بيفتد.

3-نكته مهم اين است كه بازگشت رونق به بازار مسكن به مفهوم گراني يا سونامي قيمت نيست. آنچه در گفتمان اقتصادي ايران و در توده مردم شكل گرفته اينگونه است كه رونق را مترادف با گراني مي‌دانند اما در مورد بخش مسكن، وضعيت گردش و حجم نقدينگي آنچنان نيست كه بتوان از ايجاد موج گراني سخن گفت.

4-پيش‌بيني مي‌شود كه با رونق معاملات مسكن در نيمه دوم سال، رونق گردش مالي در اين بخش، افزايش توليد و بالارفتن تعداد صدور پروانه‌هاي ساختماني رقم بخورد. طي سال‌هاي اخير صدور پروانه‌هاي ساختماني 50تا 60درصد كاهش يافته كه اين موضوع بخش توليد و عرضه مسكن را با چالش مواجه ساخته است.

5-بازار اجاره مسكن كه معمولا از نيمه دوم فروردين‌ماه تا پايان شهريورماه با رونق مواجه است شرايطي دارد كه مالكان بايد به آن پايبند باشند. علائم و آمارهاي موجود از قيمت مسكن نشان مي‌دهد كه در سال جديد هيچ نوع افزايشي در مبلغ اجاره‌بها رقم نخواهد خورد چراكه هيچ نوع شاخصي كه تأييد‌كننده افزايش مبلغ اجاره مسكن باشد در اقتصاد كشور ديده نمي‌شود. از آنجا كه قيمت مسكن تغييري را در سال 94تجربه نكرده است و آمارهاي بانك مركزي نيز اين موضوع را اثبات مي‌كند، هر نوع افزايش اجاره‌بها غيرمتعارف و غيرمنطقي است بنابراين توصيه ما به مالكان اين است كه با همان مبلغ گذشته به تمديد قرارداد مستأجرها بپردازند و انتظار افزايش اجاره را نداشته باشند.

6-سود بانكي يا نرخ تورم نمي‌تواند مبناي محاسبه اجاره بهاي مسكن باشد چراكه تنها مرجع بازار اجاره، قيمت مسكن است. سال گذشته با وجود تأكيد بر اين نكته بازهم افزايش 10درصدي اجاره‌بها رقم خورد اما فرهنگ تثبيت نسبي قيمت به واسطه كاهش تورم در بازار مسكن در حال نهادينه شدن است و اميد مي‌رود كه در سال 95بر اين مبنا گام برداشته شود.

ارسال به توييتر

كليد واژه ها

 مسكن  حسام عقبائي

اخبار مرتبط

ادامه شيب آرام افزايش اجاره بها

مدير كل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه هنوز ظرفيت افزايش اجاره‌بها در بازار مسكن وجود دارد، گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم خيز خروج از ركود در بازار مسكن بدون افزايش قيمت‌ها از تابستان برداشته شود.

به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از ايلنا ، علي چگني در گفت‌وگويي با اشاره به وضعيت صندوق‌هاي زمين و ساختمان در سال گذشته، اظهار داشت: يكي از ابزارهاي رونق مسكن غير‌از استفاده از تسهيلات بازار بانكي، تغذيه از بازار سرمايه است و در ماده 14 قانون ساماندهي هم آمده است كه براي گسترش و توسعه بازارهاي مالي دشر بخش مسكن علاوه بر بانك‌ها مي‌توان از بازار سرمايه هم استفاده كرد، به اين معنا كه سرمايه‌هاي خرد را وارد بازار مسكن كرد.

وي افزود: صندوق‌هاي زمين و ساختمان نهادهاي نوپا هستند و هنوز مردم با كاركرد اين صندوق‌ها آشنايي ندارند و توسعه اين صندوق‌ها نياز به زمان دارد. چگني ادامه داد: از سوي ديگر اقتصاد كشور و به دنبال آن بخش مسكن سه سال است كه در ركود به سر مي‌برد و يكي از دلايلي كه صندوق‌هاي زمين و مسكن توسعه نيافت هم همين بحث ركود بود.

مدير كل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن با بيان اينكه پيش‌بيني مي‌كنيم در سال جاري صندوق‌هاي زمين و مسكن فعاليت جدي‌تري داشته باشند، گفت: پيش‌بيني ما اين است كه تعداد اين صندوق‌ها هم افزايش يابد و پيش از اين حدود 20 صندوق هم در صف اخذ مجوز براي تأسيس بودند و به‌طور حتم در سال جاري استفاده از اين ابزار براي خانه‌دار شدن متقاضي بيشتري خواهد داشت.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه زماني فرصت مناسبي براي خريد خانه است، گفت: معتقدم اكنون زمان خوبي براي تبديل به احسن ملك و اقدام براي خريد مسكن است. چگني همچنين درباره وضعيت بازار مسكن در سال جاري گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم فضاي اقتصادي حوزه مسكن در سال جاري بهتر از سال گذشته باشد اما به معناي رونق و افزايش قيمت‌ها نيست و همچنان نرخ تورم مسكن كمتر از نرخ تورم عمومي خواهد بود اما فعاليت و فضاي كسب‌و‌كار در حوزه مسكن در سال جاري بهتر مي‌شود اما تأكيد مي‌كنم، اين به معناي افزايش قيمت مسكن نيست و خيز خروج از ركود از تابستان امسال برداشته مي‌شود.

مديركل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي درباره وضعيت اجاره‌بها و پيش‌بيني آن در سال جاري، اظهار داشت: اجاره‌بها در دو سال گذشته به دليل افزايش عرضه، كمترين افزايش بها را داشت چراكه بسياري‌ها نتوانستند در دوره ركود ملك خود را بفروشند و آن را به بازار اجاره منتقل كردند. وي افزود: پيش‌بيني مي‌كنيم افزايش اجاره بها در سال جاري شدت زيادي نداشته باشد و افزايش بها، نزديك به تورم يا حتي زير نرخ تورم باشد، باوجود اينكه ظرفيت افزايش قيمت‌ها در بازار اجاره هنوز وجود دارد. 

چگني با رد اينكه علت افزايش اجاره‌بها كاهش عرضه بوده است، تأكيد كرد: به هيچ وجه در بازار اجاره كاهش عرضه نداشتيم و علت افزايش اجاره بها كاهش عرضه نيست. افزايش اجاره بها در دو سال اخير قابل توجه نبوده و معتقدم عرضه واحدهاي اجاره‌اي مسكوني افزايش هم يافته است، چراكه علاوه بر واحدهاي مسكوني اجاره‌اي، واحدهايي هم كه به فروش نرفتند در بازار اجاره عرضه شدند. مدير كل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن افزود: از سوي ديگر شاخص تراكم خانوار در واحد مسكوني كاهش يافته و اين نشان مي‌دهد كه نسبت موجودي مسكن به خانوار افزايش داشته كه مفهوم آن افزايش عرضه واحدهاي اجاره‌اي و فروش است. 

پيش از اين حامد مظاهريان، معاون وزير راه و شهرسازي درباره بازار اجاره بها گفته بود كه هنوز نرخ‌هاي اجاره‌بها كمتر از تورم است و خطري را ايجاد نمي‌كند و در يك فرآيند شاخص‌هاي مهم اقتصادي يكديگر را دنبال مي‌كنند و به هم مي‌رسند. اگر مسكن در سال‌هاي ۹۰ و ۹۱ افزايش شديد قيمت پيدا مي‌كند و در ركود باقي مي‌ماند و دوباره تورم ادامه مي‌يابد، در نقاطي اين اقتصاد به هم مي‌رسد. افزايش قيمت مسكن بسيار دنباله رو تورم است و اينها يكديگر را پوشش مي‌دهند ضمن آنكه در حال حاضر هم اجاره بها كمتر از نرم تورم است بنابراين براي مالكان از نظر اقتصادي هنوز صرفه ندارد.
ارسال به توييتر

كليد واژه ها

 مسكن  اجاره بها
===============================
  قيمت آپارتمان در تهران ,  قيمت آپارتمان در تهران همشهري ,  قيمت آپارتمان در تهران همشهري آنلاين  , قيمت آپارتمان در تهران روي ديوار  ,  قيمت آپارتمان در تهرانپارس  ,  قيمت آپارتمان در كيش ,   قيمت آپارتمان در شهرك غرب , قيمت آپارتمان در شهرك اكباتان  ,  قيمت آپارتمان  ,  جدول قيمت آپارتمان در تهران  ,  جدول قيمت آپارتمان مناطق تهران  ,  جدول قيمت مسكن در مناطق تهران  ,  جدول افزايش قيمت مسكن مهر  ,  جدول قيمت مسكن در مناطق تهران  ,  قيمت مسكن در مناطق مختلف تهران+جدول  ,  قيمت مسكن در تهران  ,  قيمت مسكن در سال 94  ,  قيمت آپارتمان در تجريش ,  قيمت آپارتمان در شمال تهران  ,  قيمت خانه در شمال تهران  ,  قيمت مسكن در شمال تهران  , قيمت مسكن در شمال شرق تهران  ,    
----------------------------------

#ملك , #خريد ملك , خريد مسكن #آپارتمان , #خريد آپارتمان , #خريد ملك در تهران ,
 #,ويلا  , #آپارتماناداري ,
 #apartment  , #آپارتمان , # فروش آپارتمان#خريد آپارتمان , # رامسر, #شمال , #شمال تهران ,    
#خيابان فرشته , # آپارتمان خيابان آقا بزرگي , # خريد آپارتمان در خيابان فرشته تهران ,
=============
اطلاعيه فروش آپارتمانهاي سند اداري و مغازهاي تجاري
 فروش واحد هاي تجاري و آپارتمان هاي اداري در بر خيابان آزادي تهران : مغازه هاي داخل پاساژ مناسب براي موبايل ، كامپيوتر ، صنايع دانش بنيان ، صنايع پزشكي ،  دندانپزشكي  ، علوم آزمايشگاهي  و داروسازي
واحد هاي اداري در متراژ هاي 60 الي 110 متر مناسب براي دفاتر  كليه شركت ها
اول منطه زوج و فرد طرح ترافيك با تامين پاركينگ 100 درصد و دسترسي مترو ، BRT
----------------------------------------------------------------------

قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان

 

جزئياتي از آپارتمان‌هاي فروش رفته در نوروز 95 - بررسي وضعيت بازار مسكن تا پايان فصل بهار - تحليل اجاره مسكن -

جزئيات آپارتمان‌هاي فروش رفته در نوروز 95

بسياري از كارشناسان بازار مسكن سال 95 را سال رونق نسبي بازار مي‌دانند. بررسي اطلاعات سامانه اطلاعات بازار املاك ايران نشان مي‌دهد كه در 16 روز نخست سال جاري،126قرارداد خريد ملك در شهر تهران به ثبت رسيده است.

بزرگ‌ترين معامله انجام‌شده خريد زميني با مساحت 621 متر مربع در محله كامرانيه است كه به قيمت 9ميليارد تومان فروخته شده است. معامله ميلياردي ديگري كه در اين هفته به ثبت رسيده است مربوط به فروش آپارتماني در شهرك قدس، خيابان درختي مي‌شود. اين آپارتمان متري 8 ميليون و 354 هزار تومان به فروش رفته است و در مجموع خريدار براي تملك آن يك ميليارد و 75 ميليون تومان پرداخت كرده است. به گزارش دنياي اقتصاد ، در مجمع 126 معامله انجام شده در 16 روز نخست فروردين سال،59 قرار داد زير 200ميليون تومان تنظيم شده است. سهم آپارتمان‌هايي كه قيمت كلي آنها بين 200ميليون تا 300 ميليون تومان بوده از فروش دو هفته اول فروردين 24 قرارداد است. همچنين در اين بازه زماني 25 آپارتمان كه قيمت آنها بين 300 تا 500 ميليون تومان بوده به فروش رفته است. سهم آپارتمان‌هايي كه بيش از 500 ميليون تومان و كمتر از يك‌ميليارد قيمت‌گذاري شده‌اند در فروش نخست سال 16 قرارداد بوده است. بررسي قيمت پيشنهادي و نرخ‌هاي قطعي آپارتمان‌هاي پايتخت در 16روز نخست سال 95 نشان مي‌دهد نرخ‌هاي پيشنهادي با قيمت‌هاي فروخته شده نزديك به هم است.
ارسال به توييتر

كليد واژه ها

 قيمت مسكن  بازار مسكن

اخبار مرتبط

بررسي وضعيت بازار مسكن تا پايان فصل بهار

در حاليكه برخي از فعالان بازار مسكن از رونق اين بازار در سال 95 خبر مي‌دهند، برخي كارشناسان بر اين باورند كه به دليل رشد كند توليد ناخالص داخلي تا پايان فصل بهار اين رونق مشاهده نشود.

بازار مسكن كه از سال 92 وارد ركودي عميق شد رفته رفته خود را آماده مي‌كند تا وارد رونقي نسبي شده و پس از چند سال با توجه به سياستگذاري‌هاي صورت گرفته جان دوباره‌اي به خود گيرد. از آنجا كه سياستگذاران اقداماتي همچون افزايش سقف تسهيلات مسكن، ليزينگ مسكن، كاهش نرخ سود بانكي و... را انجام دادند و در سال گذشته تغييري در اين بازار مشاهده نشد، با اين حال بسياري از كارشناسان سال 95 را سال شكوفايي بازار مسكن اعلام كرده و پيش‌بيني آنها از بازار مسكن 95 مثبت است. اما سوال اينجاست كه وضعيت اين بازار تا پايان فصل بهار چگونه است؟

به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از اقتصاد، در همين زمينه يكي از مشاوران املاك و فعالان بازار مسكن پايتخت گفت: با گذشت حدود يك هفته از سال 95 مي‌توان گفت كه تا حدودي بازار رهن و اجاره خوبي را داشته‌ايم، اما هنوز هم بازار خريد و فروش ملك رونق نگرفته و در ركود به سر مي‌برد و پيش‌بيني مي شود كه رونق بازار رهن و اجاره ادامه يابد، اما در بازار خريد و فروش تا پايان فصل بهار تغييري حاصل نشود.

او در ادامه بيان كرد: در حال حاضر اجاره‌بهاي مسكن تغييري نكرده است اما تا دو ماه ديگر همانند هر سال حدود 10 تا 15 درصد افزايش اجاره‌بهاي مسكن را خواهيم داشت.

در همين رابطه يكي ديگر از مشاوران املاك در شهر تهران اظهار كرد: با توجه به پيام نوروزي رئيس‌جمهور به وضعيت بازار مسكن در سال 95 اميدوار هستيم و از چند ماه ديگر اين بازار رونق مي‌گيرد. البته توجه فعالان بازار مسكن بيش از بازار رهن و اجاره به بازار خريد و فروش ملك است، چرا كه به دليل نياز مردم به مسكن، بازار رهن و اجاره هميشه از وضعيت خوبي برخوردار است.

او در ادامه در رابطه با وضعيت بازار در فصل بهار گفت: اين بازار به دليل شروع ماه رمضان از خرداد، رونق چشم‌گيري پيدا نمي‌كند، زيرا در كشور ما با شروع ماه رمضان تمامي بازارها راكد مي‌شود، ولي به نظر مي‌رسد پس از عيد فطر و شروع فصل جابجايي رونقي نسبي را در بازار مشاهده كنيم.

يكي ديگر از مشاوران املاك در رابطه با وضعيت بازار مسكن در سال 95 گفت: اين بازار همانند سال‌هاي گذشته همچنان در ركود خواهد ماند و تغييري در آن صورت نخواهد گرفت، به ويژه از اكنون تا پايان فصل بهار هيچ تغييري را در اين بازار مشاهده نخواهيم كرد.

او در رابطه با بازار رهن و اجاره مسكن نيز بيان كرد: اگر بخواهيم بازار رهن و اجاره را با سال‌هاي گذشته كه بازار مسكن در ركود نبود مقايسه كنيم، مي‌توانيم بگوييم كه ميزان معاملات رهن و اجاره نيز نسبت به آن سال‌ها بسيار كم شده است، اما به هر حال باز هم بسيار وضعيت بهتري نسبت به بازار خريد و فروش دارد.

او در ادامه گفت: اكثر اجاره‌نشينان در پايان سال حاضر هستند كه ميزان 10 تا 15 درصد به همان قرارداد قبلي اضافه كنند، چرا كه مي‌دانند در صورتي كه بخواهند ملك بهتري را اجاره كنند، مجبورند كه مبلغي به مراتب بالاتر از 10 تا 15 درصد بيشتر از قرارداد قبلي را هزينه كنند و مبلغي را نيز به عنوان كميسيون پرداخت كنند، در نتيجه ميزان معاملات رهن و اجاره هم به اين ترتيب پايين‌ آمده است.

اگرچه بسياري از كارشناسان در پيش‌بيني‌هاي خود در رابطه با رونق بازار مسكن تا پايان نيمه اول سال صحبت مي‌كنند، اما بيشتر فعالان بازار مسكن عقيده دارند كه با توجه به شروع ماه رمضان در خردادماه،  رونق بخش مسكن از اواخر تيرماه و با فرا رسيدن عيد فطر شروع خواهد شد و تا پايان فصل بهار رونقي در بازار مسكن مشاهده نخواهيم كرد.

ارسال به توييتر

گروه

كليد واژه ها

اخبار مرتبط

بررسي بازار فروش و اجاره مسكن در سال 95

حسام عقبائي، رئيس اتحاديه مشاوران املاك سرنوشت بازار مسكن سال ۹۵ را در بخش فروش و اجاره اينگونه پيش بيني مي‌كند.

به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از همشهري، با توجه به شرايط اقتصاد مسكن و بازار آن در سال ۹۴و همچنين فضاي اقتصاد كلان كشور، مي‌توان سرنوشت بازار مسكن در سال ۹۵را در بخش فروش و اجاره تا حدود زيادي پيش‌بيني كرد:

1-در نيمه اول سال 95احتمالا فاز نخست خروج از ركود را شاهد خواهيم بود. پيش‌بيني مي‌شود كه با توجه به فضاي اقتصاد كلان و آغازحركت اقتصادي، در نيمه اول سال، بازار مسكن ركودي را كه از سال 92در آن گرفتار شده ازسر بگذراند. با اين حساب اميد مي‌رود كه حجم معاملات مسكن در 6ماه نخست امسال نسبت به‌سال گذشته با افزايش مواجه شود تا بتوان از رونق نسبي در بازار سخن گفت.

2-بازگشت رونق به مفهوم واقعي اما احتمالا از نيمه دوم سال 95محقق خواهد شد. پيش‌بيني مي‌كنيم كه در نيمه دوم سال 95با توجه به ورود تسهيلات جديد مسكن به بازار و عملياتي شدن برنامه‌هاي مربوط به افزايش قدرت خريد متقاضيان، رونق معاملات اتفاق بيفتد.

3-نكته مهم اين است كه بازگشت رونق به بازار مسكن به مفهوم گراني يا سونامي قيمت نيست. آنچه در گفتمان اقتصادي ايران و در توده مردم شكل گرفته اينگونه است كه رونق را مترادف با گراني مي‌دانند اما در مورد بخش مسكن، وضعيت گردش و حجم نقدينگي آنچنان نيست كه بتوان از ايجاد موج گراني سخن گفت.

4-پيش‌بيني مي‌شود كه با رونق معاملات مسكن در نيمه دوم سال، رونق گردش مالي در اين بخش، افزايش توليد و بالارفتن تعداد صدور پروانه‌هاي ساختماني رقم بخورد. طي سال‌هاي اخير صدور پروانه‌هاي ساختماني 50تا 60درصد كاهش يافته كه اين موضوع بخش توليد و عرضه مسكن را با چالش مواجه ساخته است.

5-بازار اجاره مسكن كه معمولا از نيمه دوم فروردين‌ماه تا پايان شهريورماه با رونق مواجه است شرايطي دارد كه مالكان بايد به آن پايبند باشند. علائم و آمارهاي موجود از قيمت مسكن نشان مي‌دهد كه در سال جديد هيچ نوع افزايشي در مبلغ اجاره‌بها رقم نخواهد خورد چراكه هيچ نوع شاخصي كه تأييد‌كننده افزايش مبلغ اجاره مسكن باشد در اقتصاد كشور ديده نمي‌شود. از آنجا كه قيمت مسكن تغييري را در سال 94تجربه نكرده است و آمارهاي بانك مركزي نيز اين موضوع را اثبات مي‌كند، هر نوع افزايش اجاره‌بها غيرمتعارف و غيرمنطقي است بنابراين توصيه ما به مالكان اين است كه با همان مبلغ گذشته به تمديد قرارداد مستأجرها بپردازند و انتظار افزايش اجاره را نداشته باشند.

6-سود بانكي يا نرخ تورم نمي‌تواند مبناي محاسبه اجاره بهاي مسكن باشد چراكه تنها مرجع بازار اجاره، قيمت مسكن است. سال گذشته با وجود تأكيد بر اين نكته بازهم افزايش 10درصدي اجاره‌بها رقم خورد اما فرهنگ تثبيت نسبي قيمت به واسطه كاهش تورم در بازار مسكن در حال نهادينه شدن است و اميد مي‌رود كه در سال 95بر اين مبنا گام برداشته شود.

ارسال به توييتر

كليد واژه ها

 مسكن  حسام عقبائي

اخبار مرتبط

ادامه شيب آرام افزايش اجاره بها

مدير كل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه هنوز ظرفيت افزايش اجاره‌بها در بازار مسكن وجود دارد، گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم خيز خروج از ركود در بازار مسكن بدون افزايش قيمت‌ها از تابستان برداشته شود.

به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از ايلنا ، علي چگني در گفت‌وگويي با اشاره به وضعيت صندوق‌هاي زمين و ساختمان در سال گذشته، اظهار داشت: يكي از ابزارهاي رونق مسكن غير‌از استفاده از تسهيلات بازار بانكي، تغذيه از بازار سرمايه است و در ماده 14 قانون ساماندهي هم آمده است كه براي گسترش و توسعه بازارهاي مالي دشر بخش مسكن علاوه بر بانك‌ها مي‌توان از بازار سرمايه هم استفاده كرد، به اين معنا كه سرمايه‌هاي خرد را وارد بازار مسكن كرد.

وي افزود: صندوق‌هاي زمين و ساختمان نهادهاي نوپا هستند و هنوز مردم با كاركرد اين صندوق‌ها آشنايي ندارند و توسعه اين صندوق‌ها نياز به زمان دارد. چگني ادامه داد: از سوي ديگر اقتصاد كشور و به دنبال آن بخش مسكن سه سال است كه در ركود به سر مي‌برد و يكي از دلايلي كه صندوق‌هاي زمين و مسكن توسعه نيافت هم همين بحث ركود بود.

مدير كل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن با بيان اينكه پيش‌بيني مي‌كنيم در سال جاري صندوق‌هاي زمين و مسكن فعاليت جدي‌تري داشته باشند، گفت: پيش‌بيني ما اين است كه تعداد اين صندوق‌ها هم افزايش يابد و پيش از اين حدود 20 صندوق هم در صف اخذ مجوز براي تأسيس بودند و به‌طور حتم در سال جاري استفاده از اين ابزار براي خانه‌دار شدن متقاضي بيشتري خواهد داشت.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه زماني فرصت مناسبي براي خريد خانه است، گفت: معتقدم اكنون زمان خوبي براي تبديل به احسن ملك و اقدام براي خريد مسكن است. چگني همچنين درباره وضعيت بازار مسكن در سال جاري گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم فضاي اقتصادي حوزه مسكن در سال جاري بهتر از سال گذشته باشد اما به معناي رونق و افزايش قيمت‌ها نيست و همچنان نرخ تورم مسكن كمتر از نرخ تورم عمومي خواهد بود اما فعاليت و فضاي كسب‌و‌كار در حوزه مسكن در سال جاري بهتر مي‌شود اما تأكيد مي‌كنم، اين به معناي افزايش قيمت مسكن نيست و خيز خروج از ركود از تابستان امسال برداشته مي‌شود.

مديركل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي درباره وضعيت اجاره‌بها و پيش‌بيني آن در سال جاري، اظهار داشت: اجاره‌بها در دو سال گذشته به دليل افزايش عرضه، كمترين افزايش بها را داشت چراكه بسياري‌ها نتوانستند در دوره ركود ملك خود را بفروشند و آن را به بازار اجاره منتقل كردند. وي افزود: پيش‌بيني مي‌كنيم افزايش اجاره بها در سال جاري شدت زيادي نداشته باشد و افزايش بها، نزديك به تورم يا حتي زير نرخ تورم باشد، باوجود اينكه ظرفيت افزايش قيمت‌ها در بازار اجاره هنوز وجود دارد. 

چگني با رد اينكه علت افزايش اجاره‌بها كاهش عرضه بوده است، تأكيد كرد: به هيچ وجه در بازار اجاره كاهش عرضه نداشتيم و علت افزايش اجاره بها كاهش عرضه نيست. افزايش اجاره بها در دو سال اخير قابل توجه نبوده و معتقدم عرضه واحدهاي اجاره‌اي مسكوني افزايش هم يافته است، چراكه علاوه بر واحدهاي مسكوني اجاره‌اي، واحدهايي هم كه به فروش نرفتند در بازار اجاره عرضه شدند. مدير كل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن افزود: از سوي ديگر شاخص تراكم خانوار در واحد مسكوني كاهش يافته و اين نشان مي‌دهد كه نسبت موجودي مسكن به خانوار افزايش داشته كه مفهوم آن افزايش عرضه واحدهاي اجاره‌اي و فروش است. 

پيش از اين حامد مظاهريان، معاون وزير راه و شهرسازي درباره بازار اجاره بها گفته بود كه هنوز نرخ‌هاي اجاره‌بها كمتر از تورم است و خطري را ايجاد نمي‌كند و در يك فرآيند شاخص‌هاي مهم اقتصادي يكديگر را دنبال مي‌كنند و به هم مي‌رسند. اگر مسكن در سال‌هاي ۹۰ و ۹۱ افزايش شديد قيمت پيدا مي‌كند و در ركود باقي مي‌ماند و دوباره تورم ادامه مي‌يابد، در نقاطي اين اقتصاد به هم مي‌رسد. افزايش قيمت مسكن بسيار دنباله رو تورم است و اينها يكديگر را پوشش مي‌دهند ضمن آنكه در حال حاضر هم اجاره بها كمتر از نرم تورم است بنابراين براي مالكان از نظر اقتصادي هنوز صرفه ندارد.
ارسال به توييتر

كليد واژه ها

 مسكن  اجاره بها
===============================
  قيمت آپارتمان در تهران ,  قيمت آپارتمان در تهران همشهري ,  قيمت آپارتمان در تهران همشهري آنلاين  , قيمت آپارتمان در تهران روي ديوار  ,  قيمت آپارتمان در تهرانپارس  ,  قيمت آپارتمان در كيش ,   قيمت آپارتمان در شهرك غرب , قيمت آپارتمان در شهرك اكباتان  ,  قيمت آپارتمان  ,  جدول قيمت آپارتمان در تهران  ,  جدول قيمت آپارتمان مناطق تهران  ,  جدول قيمت مسكن در مناطق تهران  ,  جدول افزايش قيمت مسكن مهر  ,  جدول قيمت مسكن در مناطق تهران  ,  قيمت مسكن در مناطق مختلف تهران+جدول  ,  قيمت مسكن در تهران  ,  قيمت مسكن در سال 94  ,  قيمت آپارتمان در تجريش ,  قيمت آپارتمان در شمال تهران  ,  قيمت خانه در شمال تهران  ,  قيمت مسكن در شمال تهران  , قيمت مسكن در شمال شرق تهران  ,    
----------------------------------

#ملك , #خريد ملك , خريد مسكن #آپارتمان , #خريد آپارتمان , #خريد ملك در تهران ,
 #,ويلا  , #آپارتماناداري ,
 #apartment  , #آپارتمان , # فروش آپارتمان#خريد آپارتمان , # رامسر, #شمال , #شمال تهران ,    
#خيابان فرشته , # آپارتمان خيابان آقا بزرگي , # خريد آپارتمان در خيابان فرشته تهران ,
=============
اطلاعيه فروش آپارتمانهاي سند اداري و مغازهاي تجاري
 فروش واحد هاي تجاري و آپارتمان هاي اداري در بر خيابان آزادي تهران : مغازه هاي داخل پاساژ مناسب براي موبايل ، كامپيوتر ، صنايع دانش بنيان ، صنايع پزشكي ،  دندانپزشكي  ، علوم آزمايشگاهي  و داروسازي
واحد هاي اداري در متراژ هاي 60 الي 110 متر مناسب براي دفاتر  كليه شركت ها
اول منطه زوج و فرد طرح ترافيك با تامين پاركينگ 100 درصد و دسترسي مترو ، BRT
----------------------------------------------------------------------

قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.