یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

پادگان قلعه مرغي و سرنوشت پنج كاربري براي زمين بزرگ تهران 10 آذر 94

آپارتمان اداري , apartment ,آپارتمان , فروش آپارتمان , خريد آپارتمان , شمال , شمال تهران , فرشته , خيابان فرشته , آپارتمان خيابان آقا بزرگي , خريد آپارتمان در خيابان فرشته تهران , فروش آپارتمان در خيابان فرشته تهران , شمال شهر , تجريش , ميدان تجريش ,الهيه , خيابان وليعصر , خيابان وليعصر تهران , پارك وي , بلاتر از چهار راه پارك وي , خيابان مقدس اردبيلي , ولنجك , خيابان ولنجك , خيابان آقا بزرگي , خيابان كامران , اداري , آپارتمان سند اداري , قيمت , قيمت آپارتمان

پادگان قلعه مرغي و سرنوشت پنج كاربري براي زمين بزرگ تهران 10 آذر 94

۳۱۰ بازديد

 

پادگان قلعه مرغي و سرنوشت پنج كاربري براي زمين بزرگ تهران 10 آذر 94

 

آپارتمان

شهرداري تهران براي قطعه زميني كه سال 90 با انتقال پادگان «قلعه‌مرغي» به خارج از محدوده شهري، در جنوب شهر آزاد شد و هم‌اكنون «بزرگ‌ترين قطعه خام پايتخت» محسوب مي‌شود، يك طرح عمراني-شهري تدوين كرده و در قالب آن 5 نوع «كاربري بي‌رقيب» براي اين زمين 200 هكتاري در نظر گرفته است.

200 هكتار از كل عرصه 270 هكتاري زمين پادگان قلعه‌مرغي در حال حاضر تحت مالكيت رسمي شهرداري تهران قرار دارد و بر اساس طرح مصوب شهرداري، مقرر شده ضمن لغو پيشنهادهاي اوليه مبني‌بر ساخت‌وساز مسكوني روي اين زمين، مجموعه‌اي از كاربري‌هايي كه در شرايط فعلي امكان ايجاد آنها در ساير مناطق پايتخت تقريبا غيرممكن است، تعريف و عملياتي شود. رويكرد تعيين شده براي اين زمين، اجراي پروژه‌هاي محله‌اي، منطقه‌اي، فرامنطقه‌اي، ملي و فراملي است كه به شكل كاربري‌هايي همچون «كمپ هتل‌هاي مجهز، فضاهاي شهري انحصاري و بي‌سابقه، بزرگ‌ترين تالار شهر، دهكده سلامت و همچنين مراكز اداري و خدماتي» ساخته خواهد شد. حدود سه سال پيش، بعد از توافق شهرداري با ستاد كل نيروهاي مسلح براي اجراي اولين فاز قانون انتقال پادگان‌ها از تهران در پادگان قلعه‌مرغي، 70 هكتار از كل عرصه آزاد شده ناشي از انتقال اين پادگان، به «بوستان ولايت» تبديل شد اما حدود 70 درصد مابقي زمين تاكنون بلاتكليف مانده بود. پيش‌تر طرح «كليد به كليد» در قالب ساخت مسكن و انتقال مالكان بافت فرسوده به اين محدوده و آزادسازي بافت براي نوسازي از جانب مسوولان بخش مسكن در دولت قبل به شهرداري پيشنهاد شد و در كنار آن، طرح اجراي فضاي سبز در كل عرصه مطرح شد اما اشكالات فني- شهري در هر دو طرح، باعث شد جمع‌بندي‌ها بر كاربري تركيبي غيرمسكوني متمركز شود.

مهم‌ترين رويكرد تعيين شده براي بزرگ‌ترين زمين خام موجود در تهران، با توجه به موقعيت ويژه اين زمين -كه در كمترين فاصله شهري با دو فرودگاه پايتخت قرار دارد و رينگ بزرگراهي اطراف آن، اتصال به ساير نقاط شهر را تسهيل كرده است- تدارك يك مجموعه كوچك شهري براي اقامت چند روزه هيات‌هاي خارجي و همچنين گردشگران است به طوري كه پروژه‌هاي آماده اجرا در زمين پادگان قلعه‌مرغي، بعد از بهره‌برداري، نياز ميهمانان داخلي و خارجي شهر تهران به خروج از اين محدوده براي هر نوع خدمات شهري را تامين كند. قطعه 200 هكتاري معادل 3 درصد كل محدوده شهري پايتخت است و در مقايسه با مساحت برخي از مناطق 22گانه كه كمتر از 1000 هكتار وسعت دارند، ظرفيت بكر قابل توجهي براي توسعه شهر تهران به حساب مي‌آيد. مشاور عالي شهردار تهران و مجري اين طرح معتقد است: از آنجا كه شهر تهران به لحاظ پيش‌نيازهاي زيرساختي براي ورود سرمايه‌گذاران خارجي در دوره پساتحريم، با كمبودهايي از جمله «ساختمان‌هاي اداري» روبه‌رو است،‌ پروژه‌هاي طراحي شده براي اين زمين، مي‌تواند پاسخگو باشد.

طراحي باغ شهر ولايت با الهام از ميدان‌امام اصفهان

پس از بهره‌برداري از فاز نخست بوستان ولايت به مساحت 70 هكتار، در خرداد ماه سال 90 زمين‌هاي باقي مانده پادگان تخليه شده قلعه مرغي بلاتكليف ماند تا زماني كه اعضاي شوراي شهر تهران در دوره چهارم در تيرماه سال 93 در بازديدي از اين بوستان از باير ماندن حدود 70 درصد اين زمين‌ها انتقاد كرده و خواستار تعيين تكليف آن شدند. براي ساماندهي زمين‌هاي باقي مانده از آزادسازي پادگان قلعه‌مرغي، در شهرداري تهران اتاق فكري شكل گرفت و با الهام از معماري ميدان امام اصفهان پروژه باغ شهر ولايت طراحي شد. همچنين سند كامل و 6 دانگ اين زمين‌ها به شهرداري تهران منتقل شد تا ساماندهي بزرگ‌ترين زمين خام تهران وارد فاز عملياتي شود.

مازيار حسيني مشاور عالي شهردار تهران با بيان اينكه نگاه به اين زمين‌ها، نگاهي ويژه است و بايد كاركردي محلي، منطقه‏اي، ملي و فراملي داشته باشد گفت: از اين رو در طراحي پروژه‌هاي اين زمين بايد 4 فاكتور در نظر گرفته شود. نخست آنكه مديريت شهري بايد در طراحي‌هاي خود مردم جنوب شهر و شهرونداني را كه در مجاورت اين پروژه زندگي مي‌كنند در نظر بگيرد. از سوي ديگر بايد در اجراي پروژه‌‌هاي اين منطقه اين موضوع در نظر گرفته شود كه براي يك دويستم مساحت شهر تهران (270هكتار) تصميم‌گيري مي‌كنيم و پروژه‌ها بايد بر اساس نياز و شأن تهران به‌عنوان پايتخت تعريف شود. از طرف ديگر، تقريبا بيشتر مردم ايران به نوعي با تهران به عنوان پايتخت در تماس هستند، بنابراين كاركردي در سطح ملي نيز براي پروژ‌ه‌ها بايد در نظر گرفته شود. همچنين طراحان باغ شهر ولايت، پروژه‌هايي را كه قرار است در اين زمين‌ها اجرايي شود به گونه‌اي طراحي كرده‌اند كه امكان رقابت با پروژه‌هاي كشورهاي غرب آسيا را داشته باشد، بنابراين يك نگاه فراملي هم در طراحي‌ها در نظر گرفته شد.

وي با اشاره به هويت تاريخي پادگان قلعه مرغي گفت: پادگان قلعه مرغي نخستين فرودگاه كشور بوده و اولين هواپيمايي كه در آسمان تهران به پرواز درآمده در اين نقطه فرود آمده است. مرحوم مصدق براي ملي‏ شدن صنعت نفت و رفتن به دادگاه لاهه، از اين فرودگاه استفاده كرده است. آشيانه‏هايي از ۱۰۰سال پيش آنجا باقي مانده كه يك جنبه ميراثي و تاريخي براي كشور دارد. برج مراقبت پرواز براي اين منطقه يك نماد است. اما زمين‌هاي باير كه در محوطه فرودگاه وجود دارد با ايجاد گرد و غبار مشكلاتي را براي ساكنان مجاور بوستان ايجاد كرده است. شهرداري تهران براي ساماندهي اين زمين‌ها 3 راه حل را پيش رو داشت كه مديريت شهري راه سوم را براي ساماندهي اين زمين‌ها اجرايي خواهد كرد. راه نخست تبديل تمامي 300 هكتار به فضاي سبز بود كه به اعتقاد حسيني با تبديل اين 300 هكتار به فضاي سبز اين مكان به فضاي بي‌دفاع شهري تبديل مي‌شد و بافت اجتماعي حاشيه آن را از بين مي‌برد.

راه دوم كه زماني هم در دستور كار شهرداري بود، ساخت‌وسازهاي مسكوني در بخشي از اين زمين‌ها بود كه مي‌توانست براي شهرداري درآمدزايي نيز داشته باشد. راه سوم كه رويكردي چند مولفه‌اي است طراحي اين زمين با الهام از فضاي معماري ميدان امام در اصفهان است. ميداني كه در آن هم ارگ حكومتي (عمارت عالي‏قاپو) وجود دارد و در مقابل آن، مسجد شيخ لطف‏الله و هم بازار كه زندگي مردم در آن جريان دارد. يعني تمام مولفه‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي در اين طراحي ديده شده است. در اين طراحي‌ها 85 درصد زمين‌ها به فضاي سبز تبديل خواهد شد و 15 درصد آن به ساخت پروژه‌هايي اختصاص دارد كه امكان احداث آن در هيچ نقطه شهر وجود ندارد. در پهنه جنوبي اين زمين قرار است ساختماني احداث شود كه مركزمطالعات فرهنگي مبتني بردين باشد. اين بنا در نزديك‌ترين نقطه به بافت مسكوني قرار دارد و مي‌تواند كاركردي محلي نيز داشته باشد. مشاور شهردار تهران ادامه داد: در نقطه مقابل تالار شهر را طراحي كرده‌ايم. درحال حاضر يكي از مشكلاتي كه شهر تهران دارد، كمبود فضاهايي است كه چندهزار نفر را كنارهم جمع كند. در حال حاضر بزرگ‌ترين مركز تجمع شهروندان براي برگزاري مراسم تالار وزارت كشور است كه مشكلات خاص خود را دارد.

سالن اجلاس نيز به‌دليل موقعيت نامناسب براي برگزاري يك اجلاس مهم مانند اجلاس سران كشورهاي گازي مجبور شدند مدارس سه منطقه را تعطيل و محدوديت‌هاي ترافيكي ايجاد كنند. اين در حالي است كه بوستان ولايت به دو فرودگاه مهرآباد و امام (ره) نزديك است و زماني كه بوستان ولايت، در حال احداث بود دور اين زمين يك رينگ ايجاد شد كه ترافيك اين محدوده را از ترافيك بزرگراه‏جدا مي‌كند. قطب سومي كه در اين زمين‌ها به آن توجه شده ومشاور عالي شهر دار تهران به آن اشاره كرد «بازار» است. او توضيح داد: بازار يكي از مكان‌هايي است كه مي‏تواند باعث رونق شود، چرا كه به صورت سنتي مردم براي تفريح و خريد به بازار علاقه دارند. بازار در تبريز و اصفهان محور است. البته بازار، به اين معني نيست كه بازار تبريز، اصفهان يا تهران را دوباره آنجا كپي كنيم بلكه بايد معماري اسلامي در بازار جديد تهران شكل بگيرد. به گفته مشاور عالي شهردار تهران در كشور ايران سنتي به نام سنت معماري ايراني-اسلامي داريم. به اين مفهوم كه از يكسو بايد مردم و اقليم خود را بشناسيم و از سوي ديگر به دانش روز مهندسي هم مسلط باشيم و هر اثري را با اين سه مولفه طراحي كنيم، اثر سنتي مي‌شود. طراحي ميدان نقش جهان نشان مي‌دهد كه طراحان آن، مردم منطقه را مي‌شناختند و با اقليم منطقه هم آشنا بودند. البته مديريت شهري پايتخت قصد ندارد معماري نقش جهان را دوباره تكرار كند، هيچ كاري را نبايد در تاريخ تكرار كرد. اما مي‌توانيم عالي‏قاپو را فهم كنيم و با زبان ۱۳۹۴، با پيشرفت‏هايي كه در دانش و تكنولوژي شده، فضايي جديد طراحي كنيم.

به گفته حسيني قرار است پادگان قلعه مرغي به باغ شهر ولايت تبديل شود. بخش چهارم اين زمين‌ها به ايجاد فضاهاي خدماتي اختصاص دارد كه قرار است دهكده سلامت در اين فضا ايجاد شود. ركن اصلي دهكده سلامت بيمارستان است. تفاهم‏نامه نيز براي اجرايي شدن آن بين سه دستگاه امضا شده است. شعاري كه براي باغشهر ولايت داريم فضاي بي‏رقيب شهري است. يعني اگر پروژه‌اي را در نقطه‌اي ديگري مي‏توانيم انجام دهيم، در اين زمين‌ها انجام نخواهيم داد. اين بيمارستان، يك بيمارستان معمولي نيست. بيمارستاني است كه در آن از آخرين تكنولوژي‏هاي روز دنيا و آخرين كاربردهايي كه پزشكي هسته‏اي براي سلامت و درمان دارد، بهره ببريم. و اگر اين پروژه اجرايي شود جزو ۴ تا ۵ كشور اول دنيا در اين حوزه خواهيم شد. اميدواريم تا قبل از پايان امسال كلنگ آغاز عمليات اين پروژه توسط رئيس‏جمهوري زده شود. در حال حاضر جانمايي پروژه و نقشه‏برداري را شروع كرده‌ايم. با وجودي كه متوسط زمان ساخت بيمارستان در كشور ما 15 سال است تلاش مي‌كنيم آن را حدود 4 سال به اتمام برسانيم كه ركورد شكني قابل ملاحظه‌اي است.

دهكده سلامت فقط به بيمارستان هسته‌اي ختم نمي‌شود. اين مجموعه به هتل در سطوح مختلف نياز دارد. هتل ۵ستاره، ۴ ستاره، ۳ ستاره و مهمانسراهاي مختلف كه بتوانيم به مردم مختلفي كه به آنجا مي‏آيند در سطح خودشان سرويس دهيم. اگر هياتي از خارج وارد كشور مي‌شود نيازي نباشد از باغ‏شهر ولايت خارج شوند و به تمام نيازهايشان در اين محدوده پاسخ داده شود. در رابطه با فضاي سبز شرق زمين‌ها، نيز كار علمي با دانشگاه تربيت مدرس شروع شده است كه اگر قرار است، اين زمين‌ها تبديل به فضاي سبز شود به چه صورت باشد و از چه گونه‌هايي استفاده شود كه در برابر خشكسالي مقاوم باشد. يكي از طراحي‌ها براي فضاي سبز بوستان ولايت كاشت انواع گونه‌هاي گياهي است به‌طور مثال اگر مردم زمان رويش لاله‌ها به جاده چالوس و گچسر مي‌روند، در همين نقطه باغ لاله طراحي شود يا انواع گونه‌هاي درختي را بتوانند در باغ‌هاي مختلفي كه ايجاد مي‌شود، مشاهده كنند.

مشاور عالي شهردار تهران با تاكيد بر اينكه شهرداري قصد ندارد برخلاف مصوبات و مقررات بالا دستي پروژه‌اي را در بوستان ولايت آغار كند گفت: معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران ماموريت دارد كه مصوبات قانوني اين موضوع را پيگيري كند. قرار نيست هيچ اتفاقي خارج از مقررات و ضوابط قانوني بيفتد. اميدوارم نهادهايي كه بايد اين طرح‌ها را مصوب كنند سرعت بيشتري به روند كارها دهند تا مشكلي در برابر اين پروژه كه نياز مردم تهران است ايجاد نشود. اگر مسوولان در شوراي شهر تهران و شوراي‌عالي شهرسازي در جريان طرح‌ها قرار بگيرند كه كم و بيش در جريان هستند با آن مخالفتي نكنند. مشاور عالي شهردار تهران به كمبود ساخت و سازهاي اداري در سال‌هاي اخير در تهران اشاره كرد و گفت: در حال حاضر در شهر تهران در زمينه ساختمان‌هايي كه يك شركت بزرگ بتواند در آن مستقر شود كمبود وجود دارد. اين در حالي است كه در اين سال‌ها بيشترين توجه مديريت شهري ساخت‌وساز‌هاي مسكوني بوده است و در حال حاضر يك خلأ جدي در مورد ساخت‌وساز اداري داريم.

اگر امروز زميني پيدا شود و بخواهند آن را بسازند، حداقل ۳ سال بعد آماده مي‏شود. مكان‌هايي كه در حال حاضر استفاده اداري مي‌شود مناسب كاربري اداري نيست. به طور مثال خيابان آفريقا مناسب ساختمان‌هاي اداري نيست، به همين دليل در بيشتر مواقع بار ترافيكي بالايي دارد. به گزارش دنياي اقتصاد ، در مقابل منطقه ۶، منطقه‏اي است كه براي كار اداري پتانسيل دارد. در خيابان‌هاي اصلي كه از قديم بوده‏اند، مي‏تواند ساختمان‌هاي خوبي ساخته شود، ولي اگر امروز تصميم بگيريد براي ساخت بافت اداري 5 تا 6 سال ديگر نتيجه مي‌گيريد. ما دردوران پسابرجام، در اين حوزه عقب هستيم. درحالي‌كه بايد 3 الي 4سال پيش براي امروز آماده مي‌شديم. ما پاسخ به اين نياز را هم در اين زمين‌ها پيش‌بيني كرده‌ايم. در باغ شهر ولايت مديريت شهري مكان‌هايي را طراحي كرده كه نياز امروز و آينده شهر است و اگر هر چه زودتر آن را اجرايي نكنيم در آينده دچار مشكل خواهيم شد.

 
   
ارسال به توييتر

فروش ( پيش فروش ) آپارتمان در خيابان فرشته تهران

  •  
    فروش آپارتمان 295 متري تيپ 3 طبقه دوم خيابان فرشته تهران برج فرشنه پلاس سپهر   فروش ( پيش فروش )  آپارتمان 295 متري فوق مدرن در خيابان فرشته تهرانفروش آپارتمان 295 متري تيپ 3 طبقه دوم خيابان فرشته تهران برج فرشنه پلاس سپهر خيابان فرشته تهران  جهت اطلاع از قيمت آپارتمان ها  و بازديد پروژه با شماره هاي  66122699 – 66122692 - 66120538-09109808524   حوزه فروش   تماس حاصل فرماييد. اميدواريم استحكام ، زيبائي و مهمتر از همه اعتبار فروشنده ( شركت سرمايه گذاري توسعه ساختمان سپهر تهران متعلق به بانك صادرات )شما را ترغيب نمايد تا در صورت نياز به ملكي در شمال شهر تهران براي سكونت در محيطي دلپذير و زيبا و يا سرمايه گذاري مطمئن ، يكي از خريداران اين برج هاي آرامش بخش باشيد. طبقه اول تيپ 3 همه امكاناتي كه در زير اين مطلب توضيح داده ... 
    Posted Sep 28, 2015, 11:23 PM by Neda taran
  •  
    فروش آپارتمان 296 متري تيپ2 طبقه دوم خيابان فرشته تهران برج فرشنه پلاس سپهر  فروش ( پيش فروش ) قيمت آپارتمان 296 متري فوق العاده  لوكس در خيابان فرشته تهران==============================فروش ( پيش فروش ) قيمت آپارتمان 296 متري  طبقه دوم تيپ 2خيابان فرشته تهران  جهت اطلاع از قيمت آپارتمان ها  و بازديد پروژه با شماره هاي  66122699 – 66122692 - 66120538-09109808524   حوزه فروش   تماس حاصل فرماييد. نقشه پلن زمين و زيربناي كل پرژه برج فرشته به ترتيب واحد ها  نقشه پلن آپارتمان 296 متري تيپ 2 طبقه دوم برج فرشته       اطلاعات  اوليه  موقعيت جغرافيايي:تهران- خيابان فرشته- نبش خيابان آقا بزرگيمتراژ زمين:10000مترمربعمتراژ زيربنا كل پروژه :  53000 مترمربعكاربري:مسكونيتعداد طبقات : 16 طبقه  شامل  4 طبقه پاركينگ و امكانات رفاهي عمومي ( سالن ورزش ، استخر ، لابي و ....) و 12 طبقه مسكوني   معرفي مشخصات پروژه سپهر ... 
    Posted Sep 4, 2015, 1:56 PM by ali gostar
  •  
    فروش آپارتمان 241 متري تيپ 1 طبقه دوم خيابان فرشته تهران برج فرشنه پلاس سپهر  : فروش آپارتمان 241 متري  طبقه دوم خيابان فرشته تهران برج فرشنه پلاس سپهر   جهت اطلاع از قيمت آپارتمان ها  و بازديد پروژه با شماره هاي  66122699 – 66122692 - 66120538-09109808524   حوزه فروش   تماس حاصل فرماييد.نقشه پلن آپارتمان 241 متري تيپ 1 طبقه دوم  اطلاعات  اوليه  پروژه فرشته پلاس خيابان فرشته موقعيت جغرافيايي:تهران- خيابان فرشته- نبش خيابان آقا بزرگيمتراژ زمين:10000مترمربعمتراژ زيربنا كل پروژه :  53000 مترمربعكاربري:مسكونيتعداد طبقات : 16 طبقه  شامل  4 طبقه پاركينگ و امكانات رفاهي عمومي ( سالن ورزش ، استخر ، لابي و ....) و 12 طبقه مسكونيمعرفي مشخصات پروژه سپهر فرشته (فرشته پالاس )  و موقعيت مكاني  پروژه سپهر فرشته (فرشته پالاس ) در زميني به وسعت 10000 متر مربع در سه برج متصل بهم در حال ... 
    Posted Oct 7, 2015, 8:57 AM by ali gostar
Showing posts 1 - 3 of 3View more »
 

 

پادگان قلعه مرغي و سرنوشت پنج كاربري براي زمين بزرگ تهران 10 آذر 94

 

آپارتمان

شهرداري تهران براي قطعه زميني كه سال 90 با انتقال پادگان «قلعه‌مرغي» به خارج از محدوده شهري، در جنوب شهر آزاد شد و هم‌اكنون «بزرگ‌ترين قطعه خام پايتخت» محسوب مي‌شود، يك طرح عمراني-شهري تدوين كرده و در قالب آن 5 نوع «كاربري بي‌رقيب» براي اين زمين 200 هكتاري در نظر گرفته است.

200 هكتار از كل عرصه 270 هكتاري زمين پادگان قلعه‌مرغي در حال حاضر تحت مالكيت رسمي شهرداري تهران قرار دارد و بر اساس طرح مصوب شهرداري، مقرر شده ضمن لغو پيشنهادهاي اوليه مبني‌بر ساخت‌وساز مسكوني روي اين زمين، مجموعه‌اي از كاربري‌هايي كه در شرايط فعلي امكان ايجاد آنها در ساير مناطق پايتخت تقريبا غيرممكن است، تعريف و عملياتي شود. رويكرد تعيين شده براي اين زمين، اجراي پروژه‌هاي محله‌اي، منطقه‌اي، فرامنطقه‌اي، ملي و فراملي است كه به شكل كاربري‌هايي همچون «كمپ هتل‌هاي مجهز، فضاهاي شهري انحصاري و بي‌سابقه، بزرگ‌ترين تالار شهر، دهكده سلامت و همچنين مراكز اداري و خدماتي» ساخته خواهد شد. حدود سه سال پيش، بعد از توافق شهرداري با ستاد كل نيروهاي مسلح براي اجراي اولين فاز قانون انتقال پادگان‌ها از تهران در پادگان قلعه‌مرغي، 70 هكتار از كل عرصه آزاد شده ناشي از انتقال اين پادگان، به «بوستان ولايت» تبديل شد اما حدود 70 درصد مابقي زمين تاكنون بلاتكليف مانده بود. پيش‌تر طرح «كليد به كليد» در قالب ساخت مسكن و انتقال مالكان بافت فرسوده به اين محدوده و آزادسازي بافت براي نوسازي از جانب مسوولان بخش مسكن در دولت قبل به شهرداري پيشنهاد شد و در كنار آن، طرح اجراي فضاي سبز در كل عرصه مطرح شد اما اشكالات فني- شهري در هر دو طرح، باعث شد جمع‌بندي‌ها بر كاربري تركيبي غيرمسكوني متمركز شود.

مهم‌ترين رويكرد تعيين شده براي بزرگ‌ترين زمين خام موجود در تهران، با توجه به موقعيت ويژه اين زمين -كه در كمترين فاصله شهري با دو فرودگاه پايتخت قرار دارد و رينگ بزرگراهي اطراف آن، اتصال به ساير نقاط شهر را تسهيل كرده است- تدارك يك مجموعه كوچك شهري براي اقامت چند روزه هيات‌هاي خارجي و همچنين گردشگران است به طوري كه پروژه‌هاي آماده اجرا در زمين پادگان قلعه‌مرغي، بعد از بهره‌برداري، نياز ميهمانان داخلي و خارجي شهر تهران به خروج از اين محدوده براي هر نوع خدمات شهري را تامين كند. قطعه 200 هكتاري معادل 3 درصد كل محدوده شهري پايتخت است و در مقايسه با مساحت برخي از مناطق 22گانه كه كمتر از 1000 هكتار وسعت دارند، ظرفيت بكر قابل توجهي براي توسعه شهر تهران به حساب مي‌آيد. مشاور عالي شهردار تهران و مجري اين طرح معتقد است: از آنجا كه شهر تهران به لحاظ پيش‌نيازهاي زيرساختي براي ورود سرمايه‌گذاران خارجي در دوره پساتحريم، با كمبودهايي از جمله «ساختمان‌هاي اداري» روبه‌رو است،‌ پروژه‌هاي طراحي شده براي اين زمين، مي‌تواند پاسخگو باشد.

طراحي باغ شهر ولايت با الهام از ميدان‌امام اصفهان

پس از بهره‌برداري از فاز نخست بوستان ولايت به مساحت 70 هكتار، در خرداد ماه سال 90 زمين‌هاي باقي مانده پادگان تخليه شده قلعه مرغي بلاتكليف ماند تا زماني كه اعضاي شوراي شهر تهران در دوره چهارم در تيرماه سال 93 در بازديدي از اين بوستان از باير ماندن حدود 70 درصد اين زمين‌ها انتقاد كرده و خواستار تعيين تكليف آن شدند. براي ساماندهي زمين‌هاي باقي مانده از آزادسازي پادگان قلعه‌مرغي، در شهرداري تهران اتاق فكري شكل گرفت و با الهام از معماري ميدان امام اصفهان پروژه باغ شهر ولايت طراحي شد. همچنين سند كامل و 6 دانگ اين زمين‌ها به شهرداري تهران منتقل شد تا ساماندهي بزرگ‌ترين زمين خام تهران وارد فاز عملياتي شود.

مازيار حسيني مشاور عالي شهردار تهران با بيان اينكه نگاه به اين زمين‌ها، نگاهي ويژه است و بايد كاركردي محلي، منطقه‏اي، ملي و فراملي داشته باشد گفت: از اين رو در طراحي پروژه‌هاي اين زمين بايد 4 فاكتور در نظر گرفته شود. نخست آنكه مديريت شهري بايد در طراحي‌هاي خود مردم جنوب شهر و شهرونداني را كه در مجاورت اين پروژه زندگي مي‌كنند در نظر بگيرد. از سوي ديگر بايد در اجراي پروژه‌‌هاي اين منطقه اين موضوع در نظر گرفته شود كه براي يك دويستم مساحت شهر تهران (270هكتار) تصميم‌گيري مي‌كنيم و پروژه‌ها بايد بر اساس نياز و شأن تهران به‌عنوان پايتخت تعريف شود. از طرف ديگر، تقريبا بيشتر مردم ايران به نوعي با تهران به عنوان پايتخت در تماس هستند، بنابراين كاركردي در سطح ملي نيز براي پروژ‌ه‌ها بايد در نظر گرفته شود. همچنين طراحان باغ شهر ولايت، پروژه‌هايي را كه قرار است در اين زمين‌ها اجرايي شود به گونه‌اي طراحي كرده‌اند كه امكان رقابت با پروژه‌هاي كشورهاي غرب آسيا را داشته باشد، بنابراين يك نگاه فراملي هم در طراحي‌ها در نظر گرفته شد.

وي با اشاره به هويت تاريخي پادگان قلعه مرغي گفت: پادگان قلعه مرغي نخستين فرودگاه كشور بوده و اولين هواپيمايي كه در آسمان تهران به پرواز درآمده در اين نقطه فرود آمده است. مرحوم مصدق براي ملي‏ شدن صنعت نفت و رفتن به دادگاه لاهه، از اين فرودگاه استفاده كرده است. آشيانه‏هايي از ۱۰۰سال پيش آنجا باقي مانده كه يك جنبه ميراثي و تاريخي براي كشور دارد. برج مراقبت پرواز براي اين منطقه يك نماد است. اما زمين‌هاي باير كه در محوطه فرودگاه وجود دارد با ايجاد گرد و غبار مشكلاتي را براي ساكنان مجاور بوستان ايجاد كرده است. شهرداري تهران براي ساماندهي اين زمين‌ها 3 راه حل را پيش رو داشت كه مديريت شهري راه سوم را براي ساماندهي اين زمين‌ها اجرايي خواهد كرد. راه نخست تبديل تمامي 300 هكتار به فضاي سبز بود كه به اعتقاد حسيني با تبديل اين 300 هكتار به فضاي سبز اين مكان به فضاي بي‌دفاع شهري تبديل مي‌شد و بافت اجتماعي حاشيه آن را از بين مي‌برد.

راه دوم كه زماني هم در دستور كار شهرداري بود، ساخت‌وسازهاي مسكوني در بخشي از اين زمين‌ها بود كه مي‌توانست براي شهرداري درآمدزايي نيز داشته باشد. راه سوم كه رويكردي چند مولفه‌اي است طراحي اين زمين با الهام از فضاي معماري ميدان امام در اصفهان است. ميداني كه در آن هم ارگ حكومتي (عمارت عالي‏قاپو) وجود دارد و در مقابل آن، مسجد شيخ لطف‏الله و هم بازار كه زندگي مردم در آن جريان دارد. يعني تمام مولفه‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي در اين طراحي ديده شده است. در اين طراحي‌ها 85 درصد زمين‌ها به فضاي سبز تبديل خواهد شد و 15 درصد آن به ساخت پروژه‌هايي اختصاص دارد كه امكان احداث آن در هيچ نقطه شهر وجود ندارد. در پهنه جنوبي اين زمين قرار است ساختماني احداث شود كه مركزمطالعات فرهنگي مبتني بردين باشد. اين بنا در نزديك‌ترين نقطه به بافت مسكوني قرار دارد و مي‌تواند كاركردي محلي نيز داشته باشد. مشاور شهردار تهران ادامه داد: در نقطه مقابل تالار شهر را طراحي كرده‌ايم. درحال حاضر يكي از مشكلاتي كه شهر تهران دارد، كمبود فضاهايي است كه چندهزار نفر را كنارهم جمع كند. در حال حاضر بزرگ‌ترين مركز تجمع شهروندان براي برگزاري مراسم تالار وزارت كشور است كه مشكلات خاص خود را دارد.

سالن اجلاس نيز به‌دليل موقعيت نامناسب براي برگزاري يك اجلاس مهم مانند اجلاس سران كشورهاي گازي مجبور شدند مدارس سه منطقه را تعطيل و محدوديت‌هاي ترافيكي ايجاد كنند. اين در حالي است كه بوستان ولايت به دو فرودگاه مهرآباد و امام (ره) نزديك است و زماني كه بوستان ولايت، در حال احداث بود دور اين زمين يك رينگ ايجاد شد كه ترافيك اين محدوده را از ترافيك بزرگراه‏جدا مي‌كند. قطب سومي كه در اين زمين‌ها به آن توجه شده ومشاور عالي شهر دار تهران به آن اشاره كرد «بازار» است. او توضيح داد: بازار يكي از مكان‌هايي است كه مي‏تواند باعث رونق شود، چرا كه به صورت سنتي مردم براي تفريح و خريد به بازار علاقه دارند. بازار در تبريز و اصفهان محور است. البته بازار، به اين معني نيست كه بازار تبريز، اصفهان يا تهران را دوباره آنجا كپي كنيم بلكه بايد معماري اسلامي در بازار جديد تهران شكل بگيرد. به گفته مشاور عالي شهردار تهران در كشور ايران سنتي به نام سنت معماري ايراني-اسلامي داريم. به اين مفهوم كه از يكسو بايد مردم و اقليم خود را بشناسيم و از سوي ديگر به دانش روز مهندسي هم مسلط باشيم و هر اثري را با اين سه مولفه طراحي كنيم، اثر سنتي مي‌شود. طراحي ميدان نقش جهان نشان مي‌دهد كه طراحان آن، مردم منطقه را مي‌شناختند و با اقليم منطقه هم آشنا بودند. البته مديريت شهري پايتخت قصد ندارد معماري نقش جهان را دوباره تكرار كند، هيچ كاري را نبايد در تاريخ تكرار كرد. اما مي‌توانيم عالي‏قاپو را فهم كنيم و با زبان ۱۳۹۴، با پيشرفت‏هايي كه در دانش و تكنولوژي شده، فضايي جديد طراحي كنيم.

به گفته حسيني قرار است پادگان قلعه مرغي به باغ شهر ولايت تبديل شود. بخش چهارم اين زمين‌ها به ايجاد فضاهاي خدماتي اختصاص دارد كه قرار است دهكده سلامت در اين فضا ايجاد شود. ركن اصلي دهكده سلامت بيمارستان است. تفاهم‏نامه نيز براي اجرايي شدن آن بين سه دستگاه امضا شده است. شعاري كه براي باغشهر ولايت داريم فضاي بي‏رقيب شهري است. يعني اگر پروژه‌اي را در نقطه‌اي ديگري مي‏توانيم انجام دهيم، در اين زمين‌ها انجام نخواهيم داد. اين بيمارستان، يك بيمارستان معمولي نيست. بيمارستاني است كه در آن از آخرين تكنولوژي‏هاي روز دنيا و آخرين كاربردهايي كه پزشكي هسته‏اي براي سلامت و درمان دارد، بهره ببريم. و اگر اين پروژه اجرايي شود جزو ۴ تا ۵ كشور اول دنيا در اين حوزه خواهيم شد. اميدواريم تا قبل از پايان امسال كلنگ آغاز عمليات اين پروژه توسط رئيس‏جمهوري زده شود. در حال حاضر جانمايي پروژه و نقشه‏برداري را شروع كرده‌ايم. با وجودي كه متوسط زمان ساخت بيمارستان در كشور ما 15 سال است تلاش مي‌كنيم آن را حدود 4 سال به اتمام برسانيم كه ركورد شكني قابل ملاحظه‌اي است.

دهكده سلامت فقط به بيمارستان هسته‌اي ختم نمي‌شود. اين مجموعه به هتل در سطوح مختلف نياز دارد. هتل ۵ستاره، ۴ ستاره، ۳ ستاره و مهمانسراهاي مختلف كه بتوانيم به مردم مختلفي كه به آنجا مي‏آيند در سطح خودشان سرويس دهيم. اگر هياتي از خارج وارد كشور مي‌شود نيازي نباشد از باغ‏شهر ولايت خارج شوند و به تمام نيازهايشان در اين محدوده پاسخ داده شود. در رابطه با فضاي سبز شرق زمين‌ها، نيز كار علمي با دانشگاه تربيت مدرس شروع شده است كه اگر قرار است، اين زمين‌ها تبديل به فضاي سبز شود به چه صورت باشد و از چه گونه‌هايي استفاده شود كه در برابر خشكسالي مقاوم باشد. يكي از طراحي‌ها براي فضاي سبز بوستان ولايت كاشت انواع گونه‌هاي گياهي است به‌طور مثال اگر مردم زمان رويش لاله‌ها به جاده چالوس و گچسر مي‌روند، در همين نقطه باغ لاله طراحي شود يا انواع گونه‌هاي درختي را بتوانند در باغ‌هاي مختلفي كه ايجاد مي‌شود، مشاهده كنند.

مشاور عالي شهردار تهران با تاكيد بر اينكه شهرداري قصد ندارد برخلاف مصوبات و مقررات بالا دستي پروژه‌اي را در بوستان ولايت آغار كند گفت: معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران ماموريت دارد كه مصوبات قانوني اين موضوع را پيگيري كند. قرار نيست هيچ اتفاقي خارج از مقررات و ضوابط قانوني بيفتد. اميدوارم نهادهايي كه بايد اين طرح‌ها را مصوب كنند سرعت بيشتري به روند كارها دهند تا مشكلي در برابر اين پروژه كه نياز مردم تهران است ايجاد نشود. اگر مسوولان در شوراي شهر تهران و شوراي‌عالي شهرسازي در جريان طرح‌ها قرار بگيرند كه كم و بيش در جريان هستند با آن مخالفتي نكنند. مشاور عالي شهردار تهران به كمبود ساخت و سازهاي اداري در سال‌هاي اخير در تهران اشاره كرد و گفت: در حال حاضر در شهر تهران در زمينه ساختمان‌هايي كه يك شركت بزرگ بتواند در آن مستقر شود كمبود وجود دارد. اين در حالي است كه در اين سال‌ها بيشترين توجه مديريت شهري ساخت‌وساز‌هاي مسكوني بوده است و در حال حاضر يك خلأ جدي در مورد ساخت‌وساز اداري داريم.

اگر امروز زميني پيدا شود و بخواهند آن را بسازند، حداقل ۳ سال بعد آماده مي‏شود. مكان‌هايي كه در حال حاضر استفاده اداري مي‌شود مناسب كاربري اداري نيست. به طور مثال خيابان آفريقا مناسب ساختمان‌هاي اداري نيست، به همين دليل در بيشتر مواقع بار ترافيكي بالايي دارد. به گزارش دنياي اقتصاد ، در مقابل منطقه ۶، منطقه‏اي است كه براي كار اداري پتانسيل دارد. در خيابان‌هاي اصلي كه از قديم بوده‏اند، مي‏تواند ساختمان‌هاي خوبي ساخته شود، ولي اگر امروز تصميم بگيريد براي ساخت بافت اداري 5 تا 6 سال ديگر نتيجه مي‌گيريد. ما دردوران پسابرجام، در اين حوزه عقب هستيم. درحالي‌كه بايد 3 الي 4سال پيش براي امروز آماده مي‌شديم. ما پاسخ به اين نياز را هم در اين زمين‌ها پيش‌بيني كرده‌ايم. در باغ شهر ولايت مديريت شهري مكان‌هايي را طراحي كرده كه نياز امروز و آينده شهر است و اگر هر چه زودتر آن را اجرايي نكنيم در آينده دچار مشكل خواهيم شد.

 
   
ارسال به توييتر

فروش ( پيش فروش ) آپارتمان در خيابان فرشته تهران

  •  
    فروش آپارتمان 295 متري تيپ 3 طبقه دوم خيابان فرشته تهران برج فرشنه پلاس سپهر   فروش ( پيش فروش )  آپارتمان 295 متري فوق مدرن در خيابان فرشته تهرانفروش آپارتمان 295 متري تيپ 3 طبقه دوم خيابان فرشته تهران برج فرشنه پلاس سپهر خيابان فرشته تهران  جهت اطلاع از قيمت آپارتمان ها  و بازديد پروژه با شماره هاي  66122699 – 66122692 - 66120538-09109808524   حوزه فروش   تماس حاصل فرماييد. اميدواريم استحكام ، زيبائي و مهمتر از همه اعتبار فروشنده ( شركت سرمايه گذاري توسعه ساختمان سپهر تهران متعلق به بانك صادرات )شما را ترغيب نمايد تا در صورت نياز به ملكي در شمال شهر تهران براي سكونت در محيطي دلپذير و زيبا و يا سرمايه گذاري مطمئن ، يكي از خريداران اين برج هاي آرامش بخش باشيد. طبقه اول تيپ 3 همه امكاناتي كه در زير اين مطلب توضيح داده ... 
    Posted Sep 28, 2015, 11:23 PM by Neda taran
  •  
    فروش آپارتمان 296 متري تيپ2 طبقه دوم خيابان فرشته تهران برج فرشنه پلاس سپهر  فروش ( پيش فروش ) قيمت آپارتمان 296 متري فوق العاده  لوكس در خيابان فرشته تهران==============================فروش ( پيش فروش ) قيمت آپارتمان 296 متري  طبقه دوم تيپ 2خيابان فرشته تهران  جهت اطلاع از قيمت آپارتمان ها  و بازديد پروژه با شماره هاي  66122699 – 66122692 - 66120538-09109808524   حوزه فروش   تماس حاصل فرماييد. نقشه پلن زمين و زيربناي كل پرژه برج فرشته به ترتيب واحد ها  نقشه پلن آپارتمان 296 متري تيپ 2 طبقه دوم برج فرشته       اطلاعات  اوليه  موقعيت جغرافيايي:تهران- خيابان فرشته- نبش خيابان آقا بزرگيمتراژ زمين:10000مترمربعمتراژ زيربنا كل پروژه :  53000 مترمربعكاربري:مسكونيتعداد طبقات : 16 طبقه  شامل  4 طبقه پاركينگ و امكانات رفاهي عمومي ( سالن ورزش ، استخر ، لابي و ....) و 12 طبقه مسكوني   معرفي مشخصات پروژه سپهر ... 
    Posted Sep 4, 2015, 1:56 PM by ali gostar
  •  
    فروش آپارتمان 241 متري تيپ 1 طبقه دوم خيابان فرشته تهران برج فرشنه پلاس سپهر  : فروش آپارتمان 241 متري  طبقه دوم خيابان فرشته تهران برج فرشنه پلاس سپهر   جهت اطلاع از قيمت آپارتمان ها  و بازديد پروژه با شماره هاي  66122699 – 66122692 - 66120538-09109808524   حوزه فروش   تماس حاصل فرماييد.نقشه پلن آپارتمان 241 متري تيپ 1 طبقه دوم  اطلاعات  اوليه  پروژه فرشته پلاس خيابان فرشته موقعيت جغرافيايي:تهران- خيابان فرشته- نبش خيابان آقا بزرگيمتراژ زمين:10000مترمربعمتراژ زيربنا كل پروژه :  53000 مترمربعكاربري:مسكونيتعداد طبقات : 16 طبقه  شامل  4 طبقه پاركينگ و امكانات رفاهي عمومي ( سالن ورزش ، استخر ، لابي و ....) و 12 طبقه مسكونيمعرفي مشخصات پروژه سپهر فرشته (فرشته پالاس )  و موقعيت مكاني  پروژه سپهر فرشته (فرشته پالاس ) در زميني به وسعت 10000 متر مربع در سه برج متصل بهم در حال ... 
    Posted Oct 7, 2015, 8:57 AM by ali gostar
Showing posts 1 - 3 of 3View more »
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.