پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

تحقيق براي راه فرار «ابرشهر»ها از دو عارضه شامل «كمبود مسكن» و «شدت ترافيك در خيابان‌ها» 21 ارديبهشت 95

آپارتمان اداري , apartment ,آپارتمان , فروش آپارتمان , خريد آپارتمان , شمال , شمال تهران , فرشته , خيابان فرشته , آپارتمان خيابان آقا بزرگي , خريد آپارتمان در خيابان فرشته تهران , فروش آپارتمان در خيابان فرشته تهران , شمال شهر , تجريش , ميدان تجريش ,الهيه , خيابان وليعصر , خيابان وليعصر تهران , پارك وي , بلاتر از چهار راه پارك وي , خيابان مقدس اردبيلي , ولنجك , خيابان ولنجك , خيابان آقا بزرگي , خيابان كامران , اداري , آپارتمان سند اداري , قيمت , قيمت آپارتمان

تحقيق براي راه فرار «ابرشهر»ها از دو عارضه شامل «كمبود مسكن» و «شدت ترافيك در خيابان‌ها» 21 ارديبهشت 95

۳۱ بازديد

تحقيق براي راه فرار «ابرشهر»ها از دو عارضه شامل «كمبود مسكن» و «شدت ترافيك در خيابان‌ها» 21 ارديبهشت 95

Housing shortage "and" intensity of traffic in the streets,

تحقيق براي راه فرار «ابرشهر»ها از دو عارضه شامل «كمبود مسكن» و «شدت ترافيك در خيابان‌ها» 

دولت‌هاي محلي 5 شهر نه‌چندان بزرگ جهان كه كاملا با مشكلات شاخص «ابرشهر»هاي امروزي دست به گريبان هستند، موفق شدند به كمك 4 نوع ابتكار شهري، شاخص‌هاي سكونت‌پذيري شهرهاي تحت مديريت خود را براي ساكنان فعلي و جمعيت رو به افزايش، بهبود ببخشند.

  1000 محقق شهرساز و برنامه‌ريز شهري در تحقيقي كه به سفارش وال‌استريت ژورنال با هدف «طراحي نسخه مناسب‌سازي شهرهاي جهان براي رشد جمعيت شهرنشين» انجام داده‌اند، به نسخه‌اي رسيده‌اند كه ماحصل تجربه موفق «پايتخت سنگاپور، هيوستون در تگزاس، مدئين به‌عنوان دومين شهر بزرگ كلمبيا، ديترويت و همچنين ونكوور» را به شهرداران ابرشهرهاي جهان ارائه مي‌دهد. به گزارش دنياي اقتصاد ، اين 5 شهر اگر چه به لحاظ وسعت جغرافيايي و ميزان جمعيت ساكن، به مراتب كوچك‌تر از يك ابرشهر هستند اما به لحاظ ابعاد دو عارضه مشترك در شهرهاي بزرگ كه شامل «كمبود مسكن» و «شدت ترافيك در خيابان‌ها» مي‌‌شود، با هم برابري مي‌كنند.

 محققان با تاكيد بر اينكه جمعيت شهرنشين در جهان از حدود 55 درصد فعلي به نزديك 70 درصد طي 34 سال آينده خواهد رسيد، در گزارش پژوهشي خود توصيه كرده‌اند: ابرشهرها براي آنكه در سال‌هاي آينده متناسب با افزايش جمعيت، براي ساكنان، قابل تحمل شوند بايد در دو حوزه مديريت بازار مسكن و حمل و نقل، از ابتكارات آزموده‌شده در 5 شهر مورد تحقيق، استفاده كنند. در اين پژوهش، راه فرار از عارضه ترافيكي ابرشهرها، «اخذ عوارض سوخت از همه خودروها و همچنين دريافت عوارض تردد در مناطق متراكم و مركزي شهر» با هدف مديريت جريان سفرهاي درون‌شهري و افزايش هزينه استفاده از خودروهاي شخصي، عنوان شده است. علاوه بر اين، هدايت ساخت‌و‌سازهاي جديد مسكوني به اطراف ايستگاه‌هاي مترو يا نزديك به شبكه حمل و نقل عمومي نيز دومين نسخه مكمل براي حل معضل ترافيك در ابرشهرها است.

همچنين توسعه پياده‌روها در بافت مياني شهرها نيز تجربه ديگري است كه باعث خواهد شد سفر با خودروي شخصي تا 20 درصد كاهش يابد. پژوهشگران شهرساز براي حل عارضه «مسكن» و مناسب‌‌سازي ابرشهرها براي جمعيت رو به افزايش نيز -با الگوبرداري از تجربه 5 شهر- پيشنهاد كرده‌اند: شهرداري‌ها با اجراي طرح «شهرسازي بي‌سود»، مرزبندي‌هاي منطقه‌اي در شهر از بابت اعمال ضوابط دست و پاگير براي سرمايه‌گذاري‌هاي شهري را حذف كنند و اجازه دهند ساخت‌و‌ساز با كمترين هزينه در بافت قديمي شهر رونق بگيرد. در اين مسير همچنين حمايت از اجراي پروژه‌هاي تفريحي و گردشگري نيز در مركز شهرها به تحريك سرمايه‌گذاري بيشتر منجر خواهد شد.

 سنگاپور، مديريت منابع بسيار محدود
شهر سنگاپور –پايتخت كشور سنگاپور- نمونه يك شهر موفق قرن 21 است كه با محدوديت‌هاي سختگيرانه‌اي كه براي رفتارهاي شخصي وضع كرده‌، دولتي تقريبا بدون فساد با بيشترين موقعيت‌هاي كسب‌وكار در دنيا و موقعيت‌هاي تحصيلي مناسب ايجاد كرده‌است. اين كشور با توجه به منابع محدودي كه دارد 90 درصد منابع غذايي خود و 30 درصد نيروي ‌كارش را از كشور همسايه‌اش مالزي وارد مي‌‌كند. شلوغي و تراكم ترافيك در سنگاپور تقريبا با نيويورك‌سيتي برابري مي‌‌كند. به گفته يكي از اقتصاددانان دانشگاه هاروارد سنگاپور شهري نوآور با محدوديت‌هاي بسياري از لحاظ مساحت است و جاي هيچ اتلاف وقت و منبعي را ندارد. «تراكم هزينه‌اي» يكي از راه‌حل‌هاي اين كشور در جهت بهبود وضعيت ترافيكي است. تعيين عوارض شهري بالا براي ماشين‌هايي كه در ساعات شلوغي در مركز شهر رفت‌ و‌آمد دارند و نصب دستگاه‌هاي ماهواره‌اي روي تمامي ماشين‌هاي جديد براي تعيين ميزان رفت‌و آمد در شهر و پرداخت عوارض متناسب با‌ ميزان رفت‌و‌آمدشان در ساعت‌هاي شلوغ از اقدامات مهم براي اندازه‌گيري تراكم‌ هزينه‌اي است. همچنين ايجاد محدوديت در عرضه خودرو‌هاي جديد به شهر از ديگر راهكارهاي اين كشور است.

 هيوستون، تگزاس؛ پررونق اما مقرون به صرفه
بسياري از شهرهاي بزرگ و اصلي در كشورهاي پيشرفته مانند لندن و سان‌فرانسيسكو در سيستم اجرايي خود دچار مشكل شده‌اند و شهرهاي مقرون به صرفه‌اي براي زندگي نيستند. تفاوت اصلي شهر هيوستون با بقيه شهرهاي رشد‌يافته آمريكا در تامين مسكن براي قشرهاي متوسط جامعه است. بين سال‌هاي 2010 تا 2014 ايالت تگزاس با رشد 7/ 6 درصدي جمعيت روبه‌رو شده و به دومين ايالت پرجمعيت آمريكا بعد از نيويورك تبديل شده است. در نتيجه مسوولان شهر هيوستون سهام بازار مسكن را افزايش دادند و همزمان ظرفيت خطوط مترو خود را اضافه كردند. در حال‌حاضر 60درصد خانه‌ها در اين شهر با قيمتي مناسب براي قشر متوسط در نزديكي مترو قرار گرفته‌اند و اين در حالي است كه در لس‌آنجلس تنها 15 درصد خانه‌ها براي قشر متوسط قابل خريد است. همچنين در شهرهاي ديگر مانند لندن و سان‌فرانسيسكو و نيويورك قيمت بالاي مسكن توان خريد خانه را از قشر متوسط گرفته ‌است. يكي از سياست‌هاي پيشرفته‌اي كه براي تامين مسكن سريع و ارزان در هيوستون همگام با تغييرات اقتصادي به كار برده شده، جلوگيري از تقسيم‌بندي شهر است. يك پيمانكار شهري مي‌تواند به راحتي بدون طي كردن روند طولاني و پرهزينه تقسيم‌بندي‌ها، مجتمع مسكوني خود را در يك محله قديمي بسازد و باعث كاهش خانه‌هاي قديمي و تك‌خانواري از طريق تخريب و نوسازي اين املاك شود. تنها هزينه ايجاد شده در به‌روزرساني سيستم‌هاي فاضلاب است كه باز هم نسبت به هزينه تقسيم‌بندي‌ها كمتر است و خانه ساخته شده با قيمت ارزان‌تري عرضه مي‌‌شود. مردم نيز ترجيح مي‌دهند در اين خانه‌‌هاي تميز و جديد زندگي كنند در نتيجه تقاضا با عرضه در بازار برابر شده ‌است. جلوگيري از تقسيم‌بندي باعث طراحي‌هاي خلاقانه نيز شده است و در حالي كه بسياري از شهرها در حال تعمير و بازسازي آثار قرن 19 هستند، تگزاس در جست‌وجوي پيدا كردن الگويي براي قرن 19 است.

 مدئين، كلمبيا؛ سرمايه‌گذاري‌هاي پرسود در مناطق بي‌بضاعت
شهرهاي زيادي مانند مدئين با گسترش ساخت‌وساز سعي در احياي بافت قديمي شهر دارند اما تفاوت اين شهر، در اجراي پروژ‌ه‌هاي پرسود در همسايگي محلات كم‌درآمد و جرم‌خيز است. اين شهر در سال 1980 محل زندگي پابلو اسكوبار يكي از مخوفترين جنايتكاران موادمخدر بود و معروف به شهر مواد‌مخدر و كشتار شده بود اما بعد از آن مسوولان شهر پروژه‌هاي زيادي براي مدرنيزه كردن شهر انجام داده‌اند. از جمله اين اقدامات مي‌توان به راه‌اندازي سيستم حمل‌ونقل گونادالا كه مناطق كوهستاني را با تله‌كابين به مركز شهر وصل مي‌‌كند، ساخت ساختمان‌هاي عمومي مانند كتابخانه اسپانيا و راه‌اندازي گروهي براي مراقبت از محلاتي كه موادفروشان در آنها دست به خشونت مي‌زنند، اشاره كرد. يكي از موفق‌ترين پروژ‌ه‌ها ساخت پله‌هاي برقي روي دامنه يك كوه حدود 400 متر در يكي از محلات فقيرنشين است. اين پروژه 7/ 6 ميليوني، برنده جايزه بين‌المللي خلاقيت شده و باعث شده توريست‌هاي زيادي براي بازديد به اين منطقه سفر كنند. اگرچه يك پروژه پرهزينه نمي‌تواند باعث ارتقاي اقتصاد زندگي مردم در محلات فقيرنشين شود به همين منظور دولت پروژ‌ه‌هاي زيادي را براي اتصال اين محلات فقير‌نشين در حال ‌اجرا دارد و هيچ شهري بدون سازماندهي مناطق فقيرنشينش نمي‌تواند پيشرفت كند.

 ديترويت، ميشيگان؛ برداشتن خط ‌قرمز‌ها
شهر ديترويت در ايالت ميشيگان به دليل ورشكستگي در سال 2014 پول زيادي براي احياي تمام مناطق خود ندارد و با استفاده از اين محدوديت، پيشرفت خود را از مناطق بسيار محروم با پروژه «مناطق صورتي» آغاز كرده ‌است. ايده «مناطق صورتي» و برداشتن موانع براي گسترش شهرنشيني در مناطق محروم و نظم‌دهي در جهت رونق كسب‌وكار از پروژه‌هايي است كه مدت‌ها است ذهن برنامه‌ريزان را مشغول كرده است. در واقع اين ايده قسمتي از پروژه «شهرسازي بي‌سود» است كه باعث حذف خط قرمز‌ها مي‌‌شود تا تمامي مناطق با كمترين محدوديت‌ها و كوچك‌ترين سرمايه‌ها بتوانند پيشرفت كنند و منتظر سرمايه‌هاي كلان و توسعه‌هاي گسترده‌ نيستند. اجراي ايده «مناطق صورتي» مرز بين مناطق شهري را از بين برده است و به توسعه‌دهندگان اجازه مي‌دهند بدون درگير شدن در منطقه‌بندي‌هاي پرهزينه، در مناطق محروم كسب‌و كارهايي را راه‌اندازي كنند تا بتوانند اين مناطق را دوباره رونق ببخشند. اين پروژه باعث پيشرفت پروژه‌هاي عمراني نيز شده ‌است. بنياد نايت كه طرح‌هاي خلاق را حمايت مي‌‌كند 75 هزار دلار كمك هزينه به سازمان برنامه‌ريزي شهري داده است و آنها طراحان و برنامه‌ريزان تازه‌كار را دعوت به همكاري كرده‌اند تا در چارچوبي كلي و تعريف‌شده به كساني كه مي‌خواهند كسب‌وكار جديد يا ساخت‌وسازي در اين محلات انجام دهند كمك كنند تا در آينده سرمايه‌گذاراني را جذب كنند و به توسعه و سرعت‌‌بخشي پروژ‌ه‌ها كمك كنند. در سال‌هاي اخير كارآفرينان و هنرمندان جوان زيادي به دليل راه‌اندازي آسان كسب‌وكار و قيمت پايين مسكن به اين شهر مهاجرت كرده‌اند و اين نشان‌دهنده موفقيت‌آميز بودن اين پروژه است.
 
ونكوور، بريتيش كلمبيا؛ بهبود پياده‌روها
با توجه به اينكه زندگي شهري فرصت ورزش را از شهرنشينان گرفته است، مسوولان شهري ونكوور در تلاشند كه پياده‌روي را جزو اولين گزينه‌هاي حمل ونقل در شهرشان قرار ‌دهند. پياده‌رو‌هايي كه نقاط شهر را قابل دسترسي، امن و لذت‌بخش‌تر مي‌‌كند.

ساخت و بازسازي جاده‌هايي كه سيستم كنترل عابرپياده هوشمند در آنها نصب شده است و جذاب ساختن پياده‌روهاي شهري براي عابران از جمله اقدامات صورت گرفته است. پياده‌روهاي مطلوب باعث شده تا عابران پياده‌روي در مناطق شلوغ را ترجيح بدهند. در نتيجه در ساختمان‌هاي مركزي شهر ويترين‌هاي جذابي از فروشگاه‌ها قرار گرفته و رستوران‌ها ايوان‌هايي به سوي خيابان باز كرده‌اند كه نه تنها باعث زيباتر شدن شهر شده بلكه توسعه كسب‌وكار و سلامتي جامعه را تضمين مي‌‌كند. اين تلاش‌ها باعث افزايش سفرهاي درون‌شهري پياده تا 26 درصد شده و همچنين كاهش سفرهاي ماشيني تا 20 درصد، مخصوصا در مركز شهر شده‌ است.

كليد واژه ها

 مسكن  ترافيك  جمعيت

اخبار مرتبط

  قيمت آپارتمان در تهران ,  قيمت آپارتمان در تهران همشهري ,  قيمت آپارتمان در تهران همشهري آنلاين  , قيمت آپارتمان در تهران روي ديوار  ,  قيمت آپارتمان در تهرانپارس  ,  قيمت آپارتمان در كيش ,   قيمت آپارتمان در شهرك غرب , قيمت آپارتمان در شهرك اكباتان  ,  قيمت آپارتمان  ,  جدول قيمت آپارتمان در تهران  ,  جدول قيمت آپارتمان مناطق تهران  ,  جدول قيمت مسكن در مناطق تهران  ,  جدول افزايش قيمت مسكن مهر  ,  جدول قيمت مسكن در مناطق تهران  ,  قيمت مسكن در مناطق مختلف تهران+جدول  ,  قيمت مسكن در تهران  ,  قيمت مسكن در سال 94  ,  قيمت آپارتمان در تجريش ,  قيمت آپارتمان در شمال تهران  ,  قيمت خانه در شمال تهران  ,  قيمت مسكن در شمال تهران  , قيمت مسكن در شمال شرق تهران  ,    
----------------------------------

#ملك , #خريد ملك , خريد مسكن #آپارتمان , #خريد آپارتمان , #خريد ملك در تهران ,
 #,ويلا  , #آپارتماناداري ,
 #apartment  , #آپارتمان , # فروش آپارتمان#خريد آپارتمان , # رامسر, #شمال , #شمال تهران ,    
#خيابان فرشته , # آپارتمان خيابان آقا بزرگي , # خريد آپارتمان در خيابان فرشته تهران ,
=============
اطلاعيه فروش آپارتمانهاي سند اداري و مغازهاي تجاري
 فروش واحد هاي تجاري و آپارتمان هاي اداري در بر خيابان آزادي تهران : مغازه هاي داخل پاساژ مناسب براي موبايل ، كامپيوتر ، صنايع دانش بنيان ، صنايع پزشكي ،  دندانپزشكي  ، علوم آزمايشگاهي  و داروسازي
واحد هاي اداري در متراژ هاي 60 الي 110 متر مناسب براي دفاتر  كليه شركت ها
اول منطه زوج و فرد طرح ترافيك با تامين پاركينگ 100 درصد و دسترسي مترو ، BRT
----------------------------------------------------------------------

قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان

تحقيق براي راه فرار «ابرشهر»ها از دو عارضه شامل «كمبود مسكن» و «شدت ترافيك در خيابان‌ها» 21 ارديبهشت 95

Housing shortage "and" intensity of traffic in the streets,

تحقيق براي راه فرار «ابرشهر»ها از دو عارضه شامل «كمبود مسكن» و «شدت ترافيك در خيابان‌ها» 

دولت‌هاي محلي 5 شهر نه‌چندان بزرگ جهان كه كاملا با مشكلات شاخص «ابرشهر»هاي امروزي دست به گريبان هستند، موفق شدند به كمك 4 نوع ابتكار شهري، شاخص‌هاي سكونت‌پذيري شهرهاي تحت مديريت خود را براي ساكنان فعلي و جمعيت رو به افزايش، بهبود ببخشند.

  1000 محقق شهرساز و برنامه‌ريز شهري در تحقيقي كه به سفارش وال‌استريت ژورنال با هدف «طراحي نسخه مناسب‌سازي شهرهاي جهان براي رشد جمعيت شهرنشين» انجام داده‌اند، به نسخه‌اي رسيده‌اند كه ماحصل تجربه موفق «پايتخت سنگاپور، هيوستون در تگزاس، مدئين به‌عنوان دومين شهر بزرگ كلمبيا، ديترويت و همچنين ونكوور» را به شهرداران ابرشهرهاي جهان ارائه مي‌دهد. به گزارش دنياي اقتصاد ، اين 5 شهر اگر چه به لحاظ وسعت جغرافيايي و ميزان جمعيت ساكن، به مراتب كوچك‌تر از يك ابرشهر هستند اما به لحاظ ابعاد دو عارضه مشترك در شهرهاي بزرگ كه شامل «كمبود مسكن» و «شدت ترافيك در خيابان‌ها» مي‌‌شود، با هم برابري مي‌كنند.

 محققان با تاكيد بر اينكه جمعيت شهرنشين در جهان از حدود 55 درصد فعلي به نزديك 70 درصد طي 34 سال آينده خواهد رسيد، در گزارش پژوهشي خود توصيه كرده‌اند: ابرشهرها براي آنكه در سال‌هاي آينده متناسب با افزايش جمعيت، براي ساكنان، قابل تحمل شوند بايد در دو حوزه مديريت بازار مسكن و حمل و نقل، از ابتكارات آزموده‌شده در 5 شهر مورد تحقيق، استفاده كنند. در اين پژوهش، راه فرار از عارضه ترافيكي ابرشهرها، «اخذ عوارض سوخت از همه خودروها و همچنين دريافت عوارض تردد در مناطق متراكم و مركزي شهر» با هدف مديريت جريان سفرهاي درون‌شهري و افزايش هزينه استفاده از خودروهاي شخصي، عنوان شده است. علاوه بر اين، هدايت ساخت‌و‌سازهاي جديد مسكوني به اطراف ايستگاه‌هاي مترو يا نزديك به شبكه حمل و نقل عمومي نيز دومين نسخه مكمل براي حل معضل ترافيك در ابرشهرها است.

همچنين توسعه پياده‌روها در بافت مياني شهرها نيز تجربه ديگري است كه باعث خواهد شد سفر با خودروي شخصي تا 20 درصد كاهش يابد. پژوهشگران شهرساز براي حل عارضه «مسكن» و مناسب‌‌سازي ابرشهرها براي جمعيت رو به افزايش نيز -با الگوبرداري از تجربه 5 شهر- پيشنهاد كرده‌اند: شهرداري‌ها با اجراي طرح «شهرسازي بي‌سود»، مرزبندي‌هاي منطقه‌اي در شهر از بابت اعمال ضوابط دست و پاگير براي سرمايه‌گذاري‌هاي شهري را حذف كنند و اجازه دهند ساخت‌و‌ساز با كمترين هزينه در بافت قديمي شهر رونق بگيرد. در اين مسير همچنين حمايت از اجراي پروژه‌هاي تفريحي و گردشگري نيز در مركز شهرها به تحريك سرمايه‌گذاري بيشتر منجر خواهد شد.

 سنگاپور، مديريت منابع بسيار محدود
شهر سنگاپور –پايتخت كشور سنگاپور- نمونه يك شهر موفق قرن 21 است كه با محدوديت‌هاي سختگيرانه‌اي كه براي رفتارهاي شخصي وضع كرده‌، دولتي تقريبا بدون فساد با بيشترين موقعيت‌هاي كسب‌وكار در دنيا و موقعيت‌هاي تحصيلي مناسب ايجاد كرده‌است. اين كشور با توجه به منابع محدودي كه دارد 90 درصد منابع غذايي خود و 30 درصد نيروي ‌كارش را از كشور همسايه‌اش مالزي وارد مي‌‌كند. شلوغي و تراكم ترافيك در سنگاپور تقريبا با نيويورك‌سيتي برابري مي‌‌كند. به گفته يكي از اقتصاددانان دانشگاه هاروارد سنگاپور شهري نوآور با محدوديت‌هاي بسياري از لحاظ مساحت است و جاي هيچ اتلاف وقت و منبعي را ندارد. «تراكم هزينه‌اي» يكي از راه‌حل‌هاي اين كشور در جهت بهبود وضعيت ترافيكي است. تعيين عوارض شهري بالا براي ماشين‌هايي كه در ساعات شلوغي در مركز شهر رفت‌ و‌آمد دارند و نصب دستگاه‌هاي ماهواره‌اي روي تمامي ماشين‌هاي جديد براي تعيين ميزان رفت‌و آمد در شهر و پرداخت عوارض متناسب با‌ ميزان رفت‌و‌آمدشان در ساعت‌هاي شلوغ از اقدامات مهم براي اندازه‌گيري تراكم‌ هزينه‌اي است. همچنين ايجاد محدوديت در عرضه خودرو‌هاي جديد به شهر از ديگر راهكارهاي اين كشور است.

 هيوستون، تگزاس؛ پررونق اما مقرون به صرفه
بسياري از شهرهاي بزرگ و اصلي در كشورهاي پيشرفته مانند لندن و سان‌فرانسيسكو در سيستم اجرايي خود دچار مشكل شده‌اند و شهرهاي مقرون به صرفه‌اي براي زندگي نيستند. تفاوت اصلي شهر هيوستون با بقيه شهرهاي رشد‌يافته آمريكا در تامين مسكن براي قشرهاي متوسط جامعه است. بين سال‌هاي 2010 تا 2014 ايالت تگزاس با رشد 7/ 6 درصدي جمعيت روبه‌رو شده و به دومين ايالت پرجمعيت آمريكا بعد از نيويورك تبديل شده است. در نتيجه مسوولان شهر هيوستون سهام بازار مسكن را افزايش دادند و همزمان ظرفيت خطوط مترو خود را اضافه كردند. در حال‌حاضر 60درصد خانه‌ها در اين شهر با قيمتي مناسب براي قشر متوسط در نزديكي مترو قرار گرفته‌اند و اين در حالي است كه در لس‌آنجلس تنها 15 درصد خانه‌ها براي قشر متوسط قابل خريد است. همچنين در شهرهاي ديگر مانند لندن و سان‌فرانسيسكو و نيويورك قيمت بالاي مسكن توان خريد خانه را از قشر متوسط گرفته ‌است. يكي از سياست‌هاي پيشرفته‌اي كه براي تامين مسكن سريع و ارزان در هيوستون همگام با تغييرات اقتصادي به كار برده شده، جلوگيري از تقسيم‌بندي شهر است. يك پيمانكار شهري مي‌تواند به راحتي بدون طي كردن روند طولاني و پرهزينه تقسيم‌بندي‌ها، مجتمع مسكوني خود را در يك محله قديمي بسازد و باعث كاهش خانه‌هاي قديمي و تك‌خانواري از طريق تخريب و نوسازي اين املاك شود. تنها هزينه ايجاد شده در به‌روزرساني سيستم‌هاي فاضلاب است كه باز هم نسبت به هزينه تقسيم‌بندي‌ها كمتر است و خانه ساخته شده با قيمت ارزان‌تري عرضه مي‌‌شود. مردم نيز ترجيح مي‌دهند در اين خانه‌‌هاي تميز و جديد زندگي كنند در نتيجه تقاضا با عرضه در بازار برابر شده ‌است. جلوگيري از تقسيم‌بندي باعث طراحي‌هاي خلاقانه نيز شده است و در حالي كه بسياري از شهرها در حال تعمير و بازسازي آثار قرن 19 هستند، تگزاس در جست‌وجوي پيدا كردن الگويي براي قرن 19 است.

 مدئين، كلمبيا؛ سرمايه‌گذاري‌هاي پرسود در مناطق بي‌بضاعت
شهرهاي زيادي مانند مدئين با گسترش ساخت‌وساز سعي در احياي بافت قديمي شهر دارند اما تفاوت اين شهر، در اجراي پروژ‌ه‌هاي پرسود در همسايگي محلات كم‌درآمد و جرم‌خيز است. اين شهر در سال 1980 محل زندگي پابلو اسكوبار يكي از مخوفترين جنايتكاران موادمخدر بود و معروف به شهر مواد‌مخدر و كشتار شده بود اما بعد از آن مسوولان شهر پروژه‌هاي زيادي براي مدرنيزه كردن شهر انجام داده‌اند. از جمله اين اقدامات مي‌توان به راه‌اندازي سيستم حمل‌ونقل گونادالا كه مناطق كوهستاني را با تله‌كابين به مركز شهر وصل مي‌‌كند، ساخت ساختمان‌هاي عمومي مانند كتابخانه اسپانيا و راه‌اندازي گروهي براي مراقبت از محلاتي كه موادفروشان در آنها دست به خشونت مي‌زنند، اشاره كرد. يكي از موفق‌ترين پروژ‌ه‌ها ساخت پله‌هاي برقي روي دامنه يك كوه حدود 400 متر در يكي از محلات فقيرنشين است. اين پروژه 7/ 6 ميليوني، برنده جايزه بين‌المللي خلاقيت شده و باعث شده توريست‌هاي زيادي براي بازديد به اين منطقه سفر كنند. اگرچه يك پروژه پرهزينه نمي‌تواند باعث ارتقاي اقتصاد زندگي مردم در محلات فقيرنشين شود به همين منظور دولت پروژ‌ه‌هاي زيادي را براي اتصال اين محلات فقير‌نشين در حال ‌اجرا دارد و هيچ شهري بدون سازماندهي مناطق فقيرنشينش نمي‌تواند پيشرفت كند.

 ديترويت، ميشيگان؛ برداشتن خط ‌قرمز‌ها
شهر ديترويت در ايالت ميشيگان به دليل ورشكستگي در سال 2014 پول زيادي براي احياي تمام مناطق خود ندارد و با استفاده از اين محدوديت، پيشرفت خود را از مناطق بسيار محروم با پروژه «مناطق صورتي» آغاز كرده ‌است. ايده «مناطق صورتي» و برداشتن موانع براي گسترش شهرنشيني در مناطق محروم و نظم‌دهي در جهت رونق كسب‌وكار از پروژه‌هايي است كه مدت‌ها است ذهن برنامه‌ريزان را مشغول كرده است. در واقع اين ايده قسمتي از پروژه «شهرسازي بي‌سود» است كه باعث حذف خط قرمز‌ها مي‌‌شود تا تمامي مناطق با كمترين محدوديت‌ها و كوچك‌ترين سرمايه‌ها بتوانند پيشرفت كنند و منتظر سرمايه‌هاي كلان و توسعه‌هاي گسترده‌ نيستند. اجراي ايده «مناطق صورتي» مرز بين مناطق شهري را از بين برده است و به توسعه‌دهندگان اجازه مي‌دهند بدون درگير شدن در منطقه‌بندي‌هاي پرهزينه، در مناطق محروم كسب‌و كارهايي را راه‌اندازي كنند تا بتوانند اين مناطق را دوباره رونق ببخشند. اين پروژه باعث پيشرفت پروژه‌هاي عمراني نيز شده ‌است. بنياد نايت كه طرح‌هاي خلاق را حمايت مي‌‌كند 75 هزار دلار كمك هزينه به سازمان برنامه‌ريزي شهري داده است و آنها طراحان و برنامه‌ريزان تازه‌كار را دعوت به همكاري كرده‌اند تا در چارچوبي كلي و تعريف‌شده به كساني كه مي‌خواهند كسب‌وكار جديد يا ساخت‌وسازي در اين محلات انجام دهند كمك كنند تا در آينده سرمايه‌گذاراني را جذب كنند و به توسعه و سرعت‌‌بخشي پروژ‌ه‌ها كمك كنند. در سال‌هاي اخير كارآفرينان و هنرمندان جوان زيادي به دليل راه‌اندازي آسان كسب‌وكار و قيمت پايين مسكن به اين شهر مهاجرت كرده‌اند و اين نشان‌دهنده موفقيت‌آميز بودن اين پروژه است.
 
ونكوور، بريتيش كلمبيا؛ بهبود پياده‌روها
با توجه به اينكه زندگي شهري فرصت ورزش را از شهرنشينان گرفته است، مسوولان شهري ونكوور در تلاشند كه پياده‌روي را جزو اولين گزينه‌هاي حمل ونقل در شهرشان قرار ‌دهند. پياده‌رو‌هايي كه نقاط شهر را قابل دسترسي، امن و لذت‌بخش‌تر مي‌‌كند.

ساخت و بازسازي جاده‌هايي كه سيستم كنترل عابرپياده هوشمند در آنها نصب شده است و جذاب ساختن پياده‌روهاي شهري براي عابران از جمله اقدامات صورت گرفته است. پياده‌روهاي مطلوب باعث شده تا عابران پياده‌روي در مناطق شلوغ را ترجيح بدهند. در نتيجه در ساختمان‌هاي مركزي شهر ويترين‌هاي جذابي از فروشگاه‌ها قرار گرفته و رستوران‌ها ايوان‌هايي به سوي خيابان باز كرده‌اند كه نه تنها باعث زيباتر شدن شهر شده بلكه توسعه كسب‌وكار و سلامتي جامعه را تضمين مي‌‌كند. اين تلاش‌ها باعث افزايش سفرهاي درون‌شهري پياده تا 26 درصد شده و همچنين كاهش سفرهاي ماشيني تا 20 درصد، مخصوصا در مركز شهر شده‌ است.

كليد واژه ها

 مسكن  ترافيك  جمعيت

اخبار مرتبط

  قيمت آپارتمان در تهران ,  قيمت آپارتمان در تهران همشهري ,  قيمت آپارتمان در تهران همشهري آنلاين  , قيمت آپارتمان در تهران روي ديوار  ,  قيمت آپارتمان در تهرانپارس  ,  قيمت آپارتمان در كيش ,   قيمت آپارتمان در شهرك غرب , قيمت آپارتمان در شهرك اكباتان  ,  قيمت آپارتمان  ,  جدول قيمت آپارتمان در تهران  ,  جدول قيمت آپارتمان مناطق تهران  ,  جدول قيمت مسكن در مناطق تهران  ,  جدول افزايش قيمت مسكن مهر  ,  جدول قيمت مسكن در مناطق تهران  ,  قيمت مسكن در مناطق مختلف تهران+جدول  ,  قيمت مسكن در تهران  ,  قيمت مسكن در سال 94  ,  قيمت آپارتمان در تجريش ,  قيمت آپارتمان در شمال تهران  ,  قيمت خانه در شمال تهران  ,  قيمت مسكن در شمال تهران  , قيمت مسكن در شمال شرق تهران  ,    
----------------------------------

#ملك , #خريد ملك , خريد مسكن #آپارتمان , #خريد آپارتمان , #خريد ملك در تهران ,
 #,ويلا  , #آپارتماناداري ,
 #apartment  , #آپارتمان , # فروش آپارتمان#خريد آپارتمان , # رامسر, #شمال , #شمال تهران ,    
#خيابان فرشته , # آپارتمان خيابان آقا بزرگي , # خريد آپارتمان در خيابان فرشته تهران ,
=============
اطلاعيه فروش آپارتمانهاي سند اداري و مغازهاي تجاري
 فروش واحد هاي تجاري و آپارتمان هاي اداري در بر خيابان آزادي تهران : مغازه هاي داخل پاساژ مناسب براي موبايل ، كامپيوتر ، صنايع دانش بنيان ، صنايع پزشكي ،  دندانپزشكي  ، علوم آزمايشگاهي  و داروسازي
واحد هاي اداري در متراژ هاي 60 الي 110 متر مناسب براي دفاتر  كليه شركت ها
اول منطه زوج و فرد طرح ترافيك با تامين پاركينگ 100 درصد و دسترسي مترو ، BRT
----------------------------------------------------------------------

قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان  قيمت آپارتمان
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.